Eilahtan89 skrev 2017-12-06 11:47:38 följande:
Nån som har någon tanke om det här med komplettering med ersättning? Tänkte på ev omställning för mage/tarmar. Hon har hittills gått upp i vikt osv som hon ska med enbart amning, men drar i sig en liten stund, sen är det mer "lek" med vårtan och ett litet humör när hon själv släpper taget innan hon hittar rätt igen och gör så upp till en halvtimma innan hon släpper taget helt. Inte så varje gång, men en hel del.
Men! Ska man börja med mindre mängd och kompletteringsamma efter eller vice versa för att det inte ska bli för tungt på en gång etc ? :) eller har ni andra tips/trix när hon gör som hon gör ? :)
Jag hade nog ammat först, kompletterat med ersättning. Men det förutsätter ju att du vill amma.. annars hade jag pumpat och gett o flaska och successivt ökat mängden ersättning och minskat mängden bröstmjölk om det är möjligt. Med stora sonen slutade jag tvärt att amma och gick över på ersättning rakt av, över 2 dagar. Började snabbt ha ca en matsked rapsolja i flaskan för att smörja tarmarna. Funkade! :)
Apropå mammakroppen. Har känt efter om magmusklerna är delade, får emellan typ ett finger. Vill börja stärka min degmagen lite. Vet ni bra övningar? Stärka inifrån har jag hört talas om.. inte läge att köra situps alls första året helst, enligt någon bok med tips om träning efter förlossning. Är dessutom inte helt säker att jag känt efter rätt och dessutom snittad.
Edvin är 2,5mån om typ 3 dagar och jag börjar känna mig plufsig. Är så mjuk överallt :( men vet inte vad man ?får? eller ska göra o början, vill ju inte göra fel. Vet inte hur jag ska googla mig fram heller...
Har ni gjort några övningar?