FiaW skrev 2017-11-27 20:55:45 följande:
Tack för svar! :)
Alltså jag vet inte hur jag ska göra nu. Nu när jag börjat liggamma har det blivit så att han vaknar en gång i timmen för att äta, men han äter bara max 5 min sen somnar han igen för att vakna en timme senare och äta i 5 min och så håller vi på så. Jag somnar när han äter så jag kan inte hålla honom vaken heller. När jag sen vaknar sover bägge mina händer och ryggen värker eftersom jag legat så stilla, jag vågar inte röra mig för då vaknar han. Känner inte heller att jag hittar nåt bra sätt att ligga på under själva amningen, ryggen värker då också. Jag kan inte heller flytta honom eller mig utan att han gnäller, vaknar och ålar sig tillbaka tätt intill mig.
Nu funderar jag på att sätta mig upp och amma igen, så att jag kan hålla mig vaken och hjälpa honom att äta mer när han väl äter, och sen försöka hasa ner oss till liggläge. Suck, vet inte riktigt hur jag ska göra. Längtar efter att få sträcka på och röra mig. Hjälp :/
Önskar verkligen att jag hade några bra tips, men det har jag inte... Jag har liggammat alla barnen eftersom det har funkat bäst för mig. Jag har också varit ok med att de sovit nära mig första tiden. Har kompisar som tänkt helt olika och velat att barnen tidigt ska sova i egen säng. Jag har ingen åsikt om vad som är bäst utan har bara valt den lösning som gjort att jag fått mest sömn.