SimonAA skrev 2017-10-01 18:55:11 följande:
Okej, ja jag lämnade in en anmälning igår, som förmodligen kommer först öppnas och bli sedd imorgon. Jag var väldigt punktlig, liksom "Denna operation har gett mig biverkningar som ont i knäna, jag har aldrig haft ont, kramper i benet, ont här, besvär ..." osv. Så jag skrivit en mer utförlig i längre text om hur jag känner om det är en sådan de önskar mer.
Jag kan känna mig lugn då över preskriberingen . Men är beredd att strida detta nu en lång tid om så behövs.
En annan person tycker jag ska klaga mer i inlägget. Men jag tror inte det hjälper mer.
Det som händer nu är att de kommer läsa din ansökan, bedöma om du uppfyller grundvillkoren och i så fall begära ut dina journaler från sjukhuset för att kika på om du även utifrån det kvalificerar dig.
Sen kan du eventuellt kontaktas för att lämna in kompletterande information såsom läkarintyg på dina besvär/skador/eventuell invaliditet.
Du kan följa ditt ärende på dina sidor, men räkna med att det är relativt lång handläggningstid. Om du i efterhand bedömer att de gjort fel går det att överklaga.