Inlägg från: LFF |Visa alla inlägg
  • LFF

Välja hundras. Stor korthårig. Erfarenheter.

BossHoss skrev 2017-09-28 13:36:06 följande:
    fast man får ju en uppfattning om rasen och vad de anser är problemet.

Säger de där att denna hund inte är bra när man bor vid ekvatorn så tror jag TS är smart nog att inse att denne inte gör det
    Har inte sett ett enda avsnitt av Dogs 101 som varit speciellt vettigt ur svensk synvinkel. Det enda positiva är att det är fina hundar med. I övrigt så är det ett väldigt amerikanskt program med väldigt amerikanska åsikter om hundar. 

Till TS: Vad vill ni göra med hunden? Vad har ni för intressen? Det är ju rätt stora skillnader mellan de raser du skrivit upp. 
  • LFF
    LiaLovLuc skrev 2017-09-28 22:36:30 följande:

Det är inte negativt om det finns vakt i hunden . Tanken med att skriva här var att någon med dessa hundraser eller erfarenhet av raserna kan skriva lite mer om dom. Vi samlar information och vill lära oss så mycket vi kan om raserna för att hitta rätt hund för oss och när vi bestämt oss behöver vi hitta en seriös uppfödare. Ja raserna är olika och därför vill vi veta mer för att förhoppningsvis få lite vägledning.

Då skulle jag kontakta respektive rasklubb istället för att få information och utifrån den bilda mig uppfattningen om vilken ras jag skulle välja. 
Svar på tråden Välja hundras. Stor korthårig. Erfarenheter.