• lyckligast80

IVF - Sahlgrenska

Vildismamma skrev 2018-10-15 13:49:52 följande:

Kan det vara så att man får en rikligare när man håller på med såna här behandlingar... det är ingen som har sagt något om det men inte heller att man inte får det så det kan ju vara så att det är därför du blöder så mycket...

ja nu är vi verkligen nervösa, tom sambon har erkänt att han är lite nervös inför morgondagen.... herregud vet inte när man ska testa sig?? Direkt på morgonen eller vänta till efter jobbet.... hmmm funderar funderar

Jo man kan få rikligare blödning, och fler dagar:/ eftersom att slemhinnan har fått lite hjälp på traven och tjockat till sig så kommer det väl ut mer också... vad jag läst. Inte heller fått höra av läkare men det låter ju logiskt.

Förstår att ni är nervösa! Morgonurin sägs ju vara ett säkrare kort:) Spännande:)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-15 13:51:24 följande:

Vad knepigt att inte mensen kommer om det visar negativt, har dom sagt någonting om det då?? För det kan väl menas att du kan vara gravid ändå även fast det inte visar det än?? Tänk om det blir så för mig imorgon oxå att det visar negativt och mensen inte kommer... då börjar man ju undra vad som händer...

När man använt Lutinus (eller nån form av Progesteron) kan mensen bli några dagar sen likaväl som den kan komma före testdag. (Som för mig) :)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-15 16:25:58 följande:

Man går aldrig säker då alltså??

Vildismamma skrev 2018-10-15 16:25:58 följande:

Man går aldrig säker då alltså??

Man bör ju kunna vara rätt så säker om man testar, med dem digitala iaf. Så slipper man hålla på att försöka tyda streck hit å dit.

Bara mina tankar och alla kroppar är ju olika och kan bete sig olika.
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-15 19:14:54 följande:

Då hoppas jag på ett plus imorgon... annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra... ringer man till kliniken då eller?

Ja man ska ringa kliniken och ge besked om sitt test:)

Dem kommer säkerligen också tala om vad du ska göra om inte mensen dykt upp. Lycka till!! :)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-16 09:25:00 följande:

Dagen D är här.... wish me luck.. herregud vad nervös jag är...

Håller tummarna så hårt jag kan!!!! :)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-16 20:57:35 följande:

Kan det vara sant??

Jaaa!!! :) Fasen vad roligt!:) Grattis!!!
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-17 07:22:14 följande:

Vill inte ropa hej än men tack så länge.... :) ska ringa till Sahlgrenska idag och se vad dom säger.... ser verkligen framemot att sluta med dom här tabletterna nu...

Ledsen att säga det mem tabletterna ska du fortsätta med några veckor till om du är gravid. ???? Så sa dem till oss iaf när dem förklarade processen.
  • lyckligast80
    lyckligast80 skrev 2018-10-17 08:54:06 följande:

Ledsen att säga det mem tabletterna ska du fortsätta med några veckor till om du är gravid. ???? Så sa dem till oss iaf när dem förklarade processen.

Det skulle inte vara massa frågetecken där. Trodde jag kunde göra en fin smiley.
  • lyckligast80
    Kawi skrev 2018-10-17 09:24:56 följande:

Oj, konstigt att man får så olika instruktioner..? Jag skulle ta Lutinus i tre veckor, om vi fick positivt test, annars sluta vid negativt test. Tre veckor blev till och med 3 dagar efter positivt test. 

Ja det är konstigt, även mina vänner som gjort ivf och fått positivt har fått fortsätta med Lutinus några veckor till.

Dem har också gjort på Sahlgrenska.
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-17 10:29:24 följande:

Till mig sa dom att man tar tabletterna 2 gånger istället för 3 och så tar man till dom tar slut... så jag har nog några dagar kvar i paketet... kanske en vecka...

men nu har jag iaf fått en tid för UL om tre veckor... så fram tills dess så får man väl leva som vanligt och inte tänka så mycket på det... ska ta några extra test bara för att se så inte strecken försvinner...

Skönt! En befrielse att slippa dem!

Vi ska ha en paus från babyverkstan nu fram till nästa ivf försök.
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska