IVF - Sahlgrenska
Men kära någon, varför ska det vara mer "okej" att en 21 åring som kan få barn på naturlig väg får det än att de som behöver hjälp får hjälp.
Hade det varit så här där vi bor och jag själv hade fått höra det av en läkare när man redan är ganska omskakad efter besked om att man behöver få hjälp hade jag brutit ihop totalt, som du säger - Det är åldersdiskriminering.
Jag och min kille har varit sambos i 4 år, och jag ser inte att det är konstigare att vi vill ha barn än ett par i 30 års åldern som vill det.
Men vad skönt att det på Sahlgrenska tagit er på allvar, det är något jag verkligen oroar mig för. Man känner sig redan så utlämnad, och att då få höra en sån sak gör än ju inte direkt starkare. Vi har tid hos Ali, är det något namn du känner igen?
Våran remiss skickades in i slutet på Juli, så vi fick vänta ganska exakt 4 månader från att de fått in remissen tills att vi fick kallelsen, 5 månader sammanlagt från remiss till besök. Vi fick till oss av läkaren som gjorde utredning att det var upp till 9 månaders väntetid på att få kallelse för besök - Så vi blev överlyckliga när tiden kom på posten!
Jaa vi skulle gå till någon som hette Johan men fick istället gå till Ali. Han var jättebra! Du kan va heeelt lugn, väldigt kunnig var han.
Vi var med i kortvarsel listan så vi fick en tid med en halv veckas varsel vilket var jätteskönt för då slapp man tänka så mycket på besöket. Men det är bra nu att du får höra av mig att Ali var jättebra och du behöver inte oroa dig :)