IVF - Sahlgrenska
Hade fått låg dos från början sa hon och dem sänkte den men troligen inte tillräckligt. Sen ställer ju julen till det så får vänta. Men hoppas det tar sig då
Hade fått låg dos från början sa hon och dem sänkte den men troligen inte tillräckligt. Sen ställer ju julen till det så får vänta. Men hoppas det tar sig då
Hej!
Jag hoppar in här! Jag och min sambo 26 & 27 år började försöka bli gravida i mars 2016 och i juni 2017 var utredningen klar. Sedan dess har vi testat letrozol som inte har fungerat :/
Den 18/10 lämnade vi de sista blodproverna för att få ställa sig i kö till ivf på Sahlgrenska. Men vi har ännu inte fått någon remissbekräftelse från reproduktion? Brukar man inte få det? Hur lång tid tog det för er när ni lämnat HIV och alla de andra blodproverna? För man får väl någon slags bekräftelse på att man står i kö? många frågor!
Jag är så trött på att vänta nu.. först sa de att vi beräknas bli kallade där innan jul och nu säger de januari. Däremot är vi uppsatta i kortvarsel listan och där kan man komma in betydligt tidigare. Idag sa de att vi hade 6 par framför oss i kortvarsel kön, vet inte hur snabbt det går i den kön men jag pallar inte mer.. idag är en sån piss dag där man bara är negativ och frågar sig varför..
Åh tack för svar! Känns skönt att veta ja jag börjar misstänka att den slarvats bort någonstans... men ringer jag direkt till Sahlgrenska då? Ringde till Borås där vi gjort tidigare undersökningar men de kunde bara se att de mottagit våra prover :-/
Hej. Någon som har erfarenhet om Göteborg kvinnokliniken?
Vi fick tid hos dem.
Vad kul :) håller tummarna att de blir i januari:)
Vi fick vårt första besök augusti förra året och oktober började vi med sprutorna..
Känner mig tjatig som ringt två gånger redan men ska ringa igen för att verkligen kolla att den är skickad... blev nervös nu! Tänk om den inte ens är ivägskickad?! Jaja ringer på måndag
Sahlgrenska tyckte vi skulle ta en dag efter eftersom mensen kom så sent på fredagen, så igår va första sprutan.. tur att man har lite magfett för köndes knappt och jag var så lycklig. Gör så ont när man lyckas träffa en nerv. Så på lördag ska vi på ultraljud o se hur det går med äggen.
Tack för dina värmande ord!
Även om detta är 3e omgången så känner man sig som nybörjare och de känns lika spännande varje gång.
Vad spännande! Du måste uppdatera efter mötet och hoppas ni får sätta igång snart!
Hur gick mötet idag?