• Elcca

IVF - Sahlgrenska

Vildismamma skrev 2018-10-12 12:06:21 följande:

Jag hoppas verkligen inte att det blir veckor för då blir det ju att man tror att det inte har blivit något och man vill börja på en ny omgång...

Ja, precis! Jag vill bara att mensen kan komma så jag får påbörja nästa insättning! Men men, får helt enkelt avvakta och se vad helgen bjuder på.
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-10-12 13:45:21 följande:

Fast helst av allt vill du att det ska visa ett plus efter helgen....

Klart att det hade varit att önska, men sannolikheten känns inte så stor. Dock har min mens fortfarande inte kommit, har lixom bara som bruna/rosa flytningar eller gegga som kommer ut från Lutinus. Tröttsamt!
  • Elcca

Nu har jag testat mig återigen och fortfarande negativt. Men ännu ingen mens. Ringde SU som bestämt och får då helt annan information. Vi kan inte alls börja behandling (letrozol som jag tar för att få ägglossning) denna cykeln för att göra en ny insättning. Blev lite paff, för vi måste tydligen vänta en cykel innan man kan göra en ny insättning. Så nu blir det om vi har tur veckan innan jul. Annars får vi vänta tills efter julhelgerna och jag avskyr all den här väntan!! Tiden är ens värsta fiende i allt detta.

Gah! Ibland önskar jag att man inte ville ha barn. Tänk va allt hade varit mycket lättare då!

• Elcca

Hej igen..var ett tag sedan jag skrev här. Har bara velat stänga av allt som jag med IVF att göra ett tag. Men nu är jag förhoppningsvis snart ruvare igen. Och då är bergodalbanan igång igen. Testade idag positivt på ägglossningstest och ska nu vänta 6 dagar på återföring av en fryst blastocyst. Är alltid lika nervigt inför en frysåterföring. Tänk om det inte klarar upptiningen! Gah.

Och ruvartiden är så fruktansvärd! Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det denna gången. Blir fjärde försöket för oss. Första gången blev det en kemisk graviditet och de två andra gångerna negativt med blödning innan testdag och blödning flera dagar efter testdag. Någon som kommer ligga i samma fas som jag?

• Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-12-04 14:56:27 följande:

Hej!

Vi följdes åt tidigare ett gäng när vi låg i samma fas:) omhäng 2 nu och nu fick vi tillbaka en blastocyst och är på ruvardag 4. Så är lite före.

Lovade mig själv att inte tänka då mycket denna gången eller googla olika saker... javisst! det gick ju inte alls:/

Har ju sånna förhoppningar nu med en blastocyst, men bara vänta och se....

Ja!! Men va spännande! Håller tummar o tår att allt ska gå bra för er..

Jag har också tänkt att ligga lågt denna insättning, men vi får se hur det kommer att gå! Man vill ju så mycket och dom enda som förstår fullt ut är ju ni som går igenom precis samma!
  • Elcca
    Vogga skrev 2018-12-06 10:30:56 följande:

Hej alla! Är inne på ruvardag 6 och det är vårt första IVF-försök. Nu går tankarna fram och tillbaka kring om den lilla nybyggaren trivs och kommer att stanna kvar. Är det fler som är i samma situation?

/A

Grattis till ruvningen! :)

Jag ska förhoppningsvis få en blastis från frysen på måndag! Blir 4:e insättningen isf, så jag vet precis vilka känslor du går o bär på..
  • Elcca

Hur går det för er här?

Nu är jag jag nervös!

Ska om allting går bra, göra min 5:e insättning imorgon. Jag tycker att jag blir mer och mer nervös för varje gång, då jag är livrädd att blastisen inte ska klara upptiningen!

• Elcca
    lyckligast80 skrev 2019-01-09 07:06:11 följande:

Hej! : )

Ååh lycka till! Håller alla tummar å tår!

Själv väntar jag på att mensen ska komma (idag) så jag kan starta med sprutorna.

Tack! Det hjälpte nog, för nu är jag ruvare igen!

Har mensen kommit? Konstigt det där att man ibland kan längta ihjäl sig efter något som varit så förknippat med sorg och misslyckade innan.
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2019-01-10 08:34:34 följande:

Spännande! : ) NU håller jag verkligen alla tummar & tår!!

Nä den har inte dykt upp än, men kommer den inte idag får jag väl ta ett test imogon bitti. Är orolig att den bara är senare än vanligt och att vi inte kommer hinna med äggplock och insättning v.4:( Då kanske dem skjuter upp det till nästa mens:(

Tack! Det behövs! :)

Jag håller tummar o tår att din mens kommer snart eller att den är sen pga att du är gravid!
  • Elcca
    Jojohanna90 skrev 2019-01-13 08:18:05 följande:

Hej!

Jag har precis blivit ställd i kö till IVF på Sahlgrenska. Är det någon av er som vet ungefär hur lång kö det är? Hur lång tid tog det innan ni fick en tid dit?

För oss tog det ungefär 8 månader. Men ska tydligen finnas något lista man kan skriva upp sig på där dom kan kalla en med kortvarsel. Ring o prata med dom! :)
  • Elcca

Alltså, jag är lite i chock!

Jag testade svaaagt positivt idag på RD6 och nu är jag så jävla rädd att detta ska försvinna ifrån mig igen.

Kunde inte hålla mig från att testa då jag aldrig kommit fram till testdagen utan att ha börjat blöda. Ville följa gången fram tills dess nu, genom att testa och se. Hade INTE räknat med att ett streck skulle ses idag!

• Elcca

Har idag ännu en gång testat, och det är på riktigt! Kanske dags att försöka glädjas åt detta nu och släppa lite på rädslorna. För hur det än kommer att gå så har jag äntligen fått se dessa efterlängtade plus!

Och jag vill ännu en gång tacka alla här inne för allt fantastiskt stöd under denna resa..ingen aning som fullt ut kan förstå vad man går igenom!

Och ge inte upp!! Jag trodde många gånger att jag inte skulle orka, men längtan efter att barn fick mig ändå att tro på att det någon gång skulle bli min tur. Och det var 5:e gången som blev min tur! Så jag vet hur det känns att kämpa i motvind.

Men heja er!!! <3

Svar på tråden IVF - Sahlgrenska