• lyckligast80

IVF - Sahlgrenska

Vildismamma skrev 2018-10-02 08:38:57 följande:

HUr går det för er alla?? Själv ligger jag hemma i min säng och slappar då jag tog ledigt från jobbet idag..

har fått order från sambon att jag ska ta det lugnt idag och bara götta hemma och det säger man ju inte nej till.. :)

Kommer väl inte höras så mycket från denna sidan då vi alla ruvar och väntar på våra testdagar... men hoppas allt går bra för er.. :)

Hej:)

Förutom läckage (känns det som) mellan benen så är allt bra! (Ursäkta infon) Tummen ner för Lutinus men förstår att den gör nytta såklart.

Jag jobbar annars och FÖRSÖKER tänka på annat... svårt! Många som frågar hur jag mår, hur det känns, men nej det känns ingenting just nu! Är ju liksom inte gravid än, är befruktad men inte gravid.

Så egentligen vill jag bara säga till alla att vara tysta nu några veckor framöver, så tycker det är skönt att kunna skriva här inne mer er som faktiskt förstår.

Så det kommer säker något litet meddelande här emellanåt. : )
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-02 09:39:46 följande:

Ja verkligen tummen ner för dom skittabletterna... hoppas dom gör sitt jobb så det är värt att känna såhär ett tag...

jag har inte berättat det för så många så ingen som tjatar på mig, det är rätt skönt faktiskt...

Klart att du kan skriva här inne.. jag går in med jämna mellanrum och kollar om någon har skrivit något.. skönt att ha folk att prata med som är i samma situation...

Kan väl kallprata lite oxå?? Var bor ni någonstans? Om vi lyckas med det här kanske vi skulle träffas och prata lite... :)

Ja det tycker jag absolut vi kan göra!

Bor i Göteborg-Gårda. Är 38 och sambon 30 : )

Vart bor du?

Och ni andra får joina i kallpratet också om ni vill:)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-02 10:17:26 följande:

Klart alla får vara med... :)

Vi bor i Kärra på Hisingen.. jag är 35 och sambo snart 31..

Har en dotter sen tidigare förhållande så vi är inte barnlösa helt men sambon vill gärna ha ett barn till så då säger ju inte jag nej.. gick ju inte så smidigt som vi trodde men då är det ju faktiskt skönt att det finns hjälp att få...

Har också ett barn sen ett tidigare förhållande, en son.

Sambon har inga, och vi trodde ju faktiskt också att det skulle vara relativt enkelt, iaf han. Men jag hade mina tvivel då åldern har sin inverkan många ggr... och visst var det så. Sen behöver det ju inte vara åldern såklart men klart man blir lite stressad. Vi båda är ju fungerande helt å hållet på pappret. Men det finns väl en mening med allt. :)
  • lyckligast80

[quote=79104287][quote-nick]Vildismamma skrev 2018-10-02 10:56:04 följande:[/quote-nick]Ja så är det väl.. vi hade få simmare här hos oss så därför det var bra med lite hjälp...

Så nu hoppas vi ju verkligen på att detta ska hjälpa oss och att det inte ska vara för himla krångligt.. men vi håller våra tummar..

hur gammal är din son?[/

Ja man är så tacksam att man kan få den här hjälpen!

Han är 11 år och längtar såååå mycket efter syskon, tjatar i princip varje dag. Så lyckas vi nu kommer det bli tår kalas när vi berättar:) Vi kommer dock vänta några veckor...

hur gammal är dottern? Längtar hon också?

• lyckligast80
    Kawi skrev 2018-10-02 11:12:19 följande:

Jag jobbar som vanligt, trots hemska biverkningar av Lutinus... Vi bor i Eriksberg och har en son sedan tidigare, men eftersom vi inte lyckats med syskon trots att vi försökt allt, i två år, så sökte vi oss till privat klinik nu i augusti (Nordic IVF). 

Känner mig så himla deppig nu sedan vi fick veta att inget ägg gick till frysen. Alla har varit så positiva hela tiden och peppat oss och sagt att vi har haft så bra resultat, många blåsor, många ägg... och allt såg jättebra ut i fertilitetsutredningen. Man hade liksom räknat med att få något till frysen. Vi köpte ett försök så det blir att låna pengar igen om detta inte tar sig.. Har också behov av att prata och min man och jag är så olika, jag behöver ventilera medan han tycker jag är negativ och hetsar upp mig :( Så jag är tacksam för den här gruppen :) 

Förstår att du är besviken, kommer jag också bli om dem ringer nu och säger att det inte blev något till frysen. Så jag väntar spänt på samtalet... Man räknar med det som du skriver.

Min sambo förstår ju inte alls varför jag skriver här på FL,

Jag har ju honom... och det har jag absolut men även om han är med hela vägen så kan han ändå inte riktigt förstå vad min kropp går igenom. För hur ska han kunna göra det..? Man behöver ju sina kvinnor i livet och genom sånt här som förstår. Också tacksam för gruppen. : )
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-02 11:43:13 följande:

Vet ni om det hjälper att ta värktabletter när man har ont pga lutinus? Vet ju inte om det är det men antar bara

Inte tagit någon tablett än men skulle också behöva! Smått molvärk hela tiden. :/
  • lyckligast80

Hur gör ni med kaffe nu ni som dricker det? Jag missade fråga om det, men vet att man kan dricka 2-3 koppar per dag men vågar ju knappt dricka 1.

• lyckligast80
    BinniBoo skrev 2018-10-03 13:31:10 följande:

Hej

Hoppar in här i all hast.

För att försöka göra en lång historia kort:

Har en son från tidigare förhållande på 10,5 år

Har en son på 3,5 år med nuvarande som blev till genom ivf. Anledningen till ivf beror på en kopparspiral jag satte in efter första sonen som gav mina äggledare inflammationer som läkarna kunde upptäckt i tid och behandlat men istället tog dom bara ut spiralen utan att ta reda på varför jag hade ont. Och det dröjde ytterligare 2 månader innan jag togs på allvar för en undersökning och då var det försent. De sa att jag hade 10 cm cysta som var elakartad, alltså cancer och skulle akutopereras och vara beredd på att de skulle ta bort allt, livmoder, ledare och stockar. Jag var då 20 år gammal. Men vid operation fanns ingen cysta. Utan cysta var i själva verket inflammationen av mina äggledare. Så dessa var tvungna att tas bort. Därav kan jag inte få barn på naturlig väg. Så vi behöver en mötesplats som en läkare en gång sa ????

Första IVF försöket tog sig alltså och fick även 2 ägg till frysen. Vi försökte stoppa in ett i november förra året men det blev tyvärr missfall vilket knäckte mig rejält. Men nu är det dags att försöka igen med sista ägget. Närmare bestämt idag ska det sättas in. Nervös som sjutton!

Välkommen till tråden! Hoppas allt gick bra idag:)

Säger som dem andra, vilken resa du gjort! Själv är det första ivf försöker och ruvar just nu sen i söndags. Så nu är det en spänd väntan ett par veckor.

Kul att vi är ett gäng som ligger i samma fas:)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-03 20:57:08 följande:

Någon mer än jag som undrar om man kommer få några gravidsymtom eller så?? Just nu känner jag ingenting överhuvudtaget.. känner mig som vanligt och känner inte alls att det rinner för mycket från tabletterna heller... kanske är att man tänker för mycket...

Har håller igång hela dagen idag, först med jobb sen har jag tapetserat i mitt kök som vi håller på att renovera... så sysselsatt försöker jag att vara för att till tänka...

Undrar en hel del över det! Känner absolut ingenting, men kanske lite tidigt för det..

Det är ju skönt om det inte rinner allt för mycket, själv känns det som jag går och små läcker hela tiden... känner mig lite smått ofräsch:/

Här håller vi också på att fixa, dock ingen renovering men köpt nytt till sonens rum och våran hall:)
  • lyckligast80

[quote=79109450][quote-nick]Vildismamma skrev 2018-10-04 09:06:15 följande:[/quote-nick]Man försöker inte tänka på situationen man är i men det hade kanske varit lite lättare om man inte fick ett larm 3 gånger om dagen att man ska stoppa ett piller i fiffi... =o[/quote

Exakt! Hur man än gör blir man påmind!

Svar på tråden IVF - Sahlgrenska