• lyckligast80

IVF - Sahlgrenska

Vildismamma skrev 2018-09-29 08:55:13 följande:

Nu ligger jag här på rum 2 och har för en stund sedan fått den i armen där morfinet ska in.. inte alls taggad för det här, hungrig som bara den och det är en timme kvar tills vi ska in... men detta ska nog gå bra... längtar efter att få stoppa i mig den där mackan efteråt...

Ja väntan är seg.... men blir du för nervös eller tycker det blir för jobbigt så kan du få något lugnande...

Men det kommer gå bra! Ni får följa allt på skärmarna och det är häftigt att se! : ) Ljupa andetag och slappna av så gott det går. Helt plötsligt är dem klara, det går fort!

Mackan var efterlängtad: )
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-29 10:39:53 följande:

[quote=79096370][quote-nick]Kawi skrev 2018-09-29 09:46:34 följande:[/quote-nick]Ta det lugnt och försök inte oroa dig! Förstår att man är nervös men jag kände som sagt i stort sett ingenting. Och snabbt gick det. Tror inte du ska tänka på den som ligger och gråter, jag hade i alla fall ingen anledning till det :) var bara glad att vara klar och kände mig väldigt nöjd efteråt :)

Lycka till![/

Då var vi klara... :) 8 ägg blev det.. kände knappt någonting lite puff bara men det var ju ingen fara alls.... blev knappt snurrig av morfinet, hade nog velat bli lite mer lullig... hehe

Så nu är det preliminärt insättning på måndag om inget annat händer...

Skönt att allt gick bra! : )

Vi ska in imorgon för insättning om dem inte ringer och säger annat, och det har dem inte gjort än...

Så ännu vet vi ingenting om det blivit något befruktat eller inte...
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-29 18:33:54 följande:

Men om det inte hade blivit något befruktat så hade dom väl ringt och sagt det tänker jag... så då borde ni ju iaf ha något om dom inte har ringt... sa dom till er oxå att om det blev 6 eller fler som blev befruktade så skulle det flyttas fram till dag 5??

Jag väntar på om dom ska ringa imorgon och säga något, om inte annat så åker vi inte på måndag och det blir insättning.. bara om man får veta så snart som möjligt så man kan säga till. chefen så han vet..

Dem ringer före 12 idag om det blir någon ändring står det i våra papper, annars åker vi bara in vi har tid 14.

Ja precis, 6 eller fler så blir det odling 5 dagar istället.

Man vill ju bara veta!
  • lyckligast80
    Elcca skrev 2018-09-29 18:46:53 följande:

Hej!

Hoppar in här i tråden. Ser att vi har samma dag för insättning, dvs imorgon! Jag är såååå nervös! Är andra gången vi går igenom äggplock och hela den här biten. Fick ut 12 fina ägg, varav 8 blev befruktade så dom ville odla vidare till dag 5. Men är så nervös att dom ska ringa imorrn och säga att ingen klarade sig.

Önskar dig stort lycka till imorgon!!

Oj 8 ägg vad bra! : ) Ja man är nervös hela tiden, drömmer till och med om hela processen och det bara går som ett band i huvudet... lättare sagt än gjort att leva som vanligt!

Vi har varken hört bu eller bä än, men ringer dem inte idag så har iaf något blivit befruktat och förhoppningsvis vårat guldägg. : )

Men dem här timmarna innan är riktigt jobbiga...

Lycka till idag!
  • lyckligast80
    Elcca skrev 2018-09-30 12:07:10 följande:

Har du hört något?

Jag har knappt kunnat sova inatt. Har varit nervös för att inget skulle klara sig till insättningen idag. Men ingen har ringt ännu..så strax åker vi upp till SU för insättning! :)

Ingen ringde så nu är vi på plats:)

Så spännande!
  • lyckligast80

[quote=79099324][quote-nick]Vildismamma skrev 2018-09-30 14:16:28 följande:[/quote-nick]Hur gick det för er?? Några till frysen?[/quote

Av 7 ägg hade 4 blivit befruktafe men 3 som hade delat sig bra. Så ett in två till frys men dem meddelar om ett par dagar. Det dem satte in nu hade delat sig lite till:)

• lyckligast80
    Elcca skrev 2018-09-30 14:13:38 följande:

Då va vi nog där samtidigt! :) gick det bra?

Jag fick tillbaka ett fint och 2 gick till frysen och resterande 5 ska dom odla vidare tills imorrn. Väntar med spänning på att se hur många det blev tillslut!

Ja vi var nog det! :)

Ja gud så spännande, och nu ska man bara hålla sig ett par veckor tills man kan testa:)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-30 15:06:23 följande:

Så hoppas jag att vi oxå får några bra befruktade ägg... just nu är jag nervös att det inte ska finnas något imorgon... men håller tummar att det inte kommer något samtal innan 12 imorgon...

shit va sjukt att vi ska ruva tillsamman.. får vi följa varandra och tänkt om vi lyckas... :)

Det kommer inget samtal imorgon och ni får göra återföring, det tror vi på! :)

Ja det är jätte roligt verkligen: )

Väntar med spänning på din uppdatering:)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-01 14:53:35 följande:

Då va ägget inne... har även ett till som dom ska se om det lyckas hålla sig till dag 5 då åker det in i frysen... håller verkligen tummarna att det klarar sig oxå...

men då är det bara att vänta nu till testdagen kommer... hehe detta är en väldigt konstig känsla.. man vill typ inte röra sig av rädsla att ägget kommer ramla ut... men så funkar det nog inte...

Ååå vad skönt att det är klart nu! Nu ruvar vi och hoppas på guldägg : )

Det är verkligen en jätte konstig känsla, man vet att det inte kan ramla ut men ändå vill jag inte nysa. Haha.

Det värsta nu är två saker, väntan och vaginaltabletterna!!! Fy! Hade hellre tagit en spruta 3ggr om dagen!!
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-01 15:53:09 följande:

Tycker inte det är jobbigt att ta tabletterna men jag har ont i magen, den är spänd och värker.. antar att det kanske kan vara tabletterna som gör det men hoppas att kroppen vänjer sig så det slutar snart... riktigt jobbigt att gå runt och ha ont i magen hela dagsrna... får en hur det blir med det med tiden....

ja nu ruvar vi och bara väntar tills testdagen är...

min kompis sa att man fick hitta på saker för att lixom få tiden att gå så får se vad vi hittar på här hemma.... =)

Hur känns det för dig??

Ja magen är spänd och sitter jag på huk känns det som mensvärk just då. Men kanske inte så konstigt efter allt man gått igenom...

Annars känns det bra, måste också fördriva tiden med nåt mest för att skingra tankarna, samtidigt som man vill ta det lugnt hemma bara. Men några svettiga aktiviteter dem närmaste veckorna blir det iaf inte!
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska