• Elcca

IVF - Sahlgrenska

Vildismamma skrev 2018-10-10 10:10:59 följande:

När var det nu alla hade testdagar?? Det börjar väl närma sig nu va?? Känner ni er nervösa eller så...

From igår efter jag fått reda på att vi inte fick något ägg till frysen så har min mage varit lite konstig... orolig för att detta inte ska gå vägen och att jag ska få gå igenom det här med sprutor och skit igen.... och tänker oxå så långt att tänk om det inte funkar på dessa tre gångerna... eller någongång... vet att det är väldigt långsökt men mycket som snurrar i huvudet nu..,

Jag känner precis som du! Alla tankar börjar komma och man känner efter mer och mer ju närmre testdagen man kommer! Idag är det RD10 för mig och den dagen jag fick mens vid senaste försöket. Försöker att tänka bort känslan men det går inte. Springer på toaletten stup i kvarten för att kolla om det kommit något.

Har fått testdag på fredag, men vet inte om jag kommer våga testa då! Beror nog på om mensen har kommit eller inte. Detta är såååå psykiskt påfrestande och ingen som inte går igenom detta kan någonsin förstå vilken skit detta är!
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-10-11 12:54:08 följande:

Hej,

Hur mår ni tjejer? Själv har jag en huvudvärk som inte vill släpps sen i onsdags:/ Vill inte bli sjuk! Men här på jobbet går alla runt lite små sjuka och snoriga så bacillerna sitter i väggarna:/

Jag mår skit. Fick inatt rosa flytningar och det har tidigare varit kört för mig när det har kommit. Så jag tog ett test, eller flera tester, och alla va negativa. Men fortfarande ingen mens. Och jag mår skit med illamående och svullen mage och tuttar. Ringde in till kliniken och då sa dom att jag måste ringa in imorgon för det är då vår testdag är och jag måste fortsätta med Lutinus fram tills dess. Känns ju bara meningslöst!

Så min dag började skit. Hoppas era är bättre!
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-10-11 14:06:35 följande:

Förstår dig:( Hur ska man orka igen...

Mina flyningar nu var lite beige aktiga i trosskyddet, innan har det bara varit vitt från tabletten. Så jag är också orolig nu att det är nåt skit på gång!

Nä, men på något sätt hittar man kraften att orka fortsätta.

Jag förstår din oro, men vi hoppas att det ska gå bra för din del! Håller alla tummar o tår!
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-10-11 15:43:25 följande:

Vi får hoppas på det bästa:) rosa flyttningar behöver inte vara ett dåligt tecken, håller tummar å tår!

Nej, det behöver inte betyda något. Men i mitt fall så betyder det tyvärr att min mens är påväg. Negativt gravtest och imorrn är riktiga testdagen. Så det kommer inte ändra sig tills imorrn tyvärr. Hur mycket jag än önskade att det var så.
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-10-11 15:43:25 följande:

Vi får hoppas på det bästa:) rosa flyttningar behöver inte vara ett dåligt tecken, håller tummar å tår!

Nej, det behöver inte betyda något. Men i mitt fall så betyder det tyvärr att min mens är påväg. Negativt gravtest och imorrn är riktiga testdagen. Så det kommer inte ändra sig tills imorrn tyvärr. Hur mycket jag än önskade att det var så.
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-10-12 07:25:53 följande:

Ingen bra fredag alls:( Börjat blöda lite idag, 3 dagar före testdagen:/ Då är man tillbaka på ruta 0 igen.

Lite blod behöver inte betyda något, men jag förstår helt klart din känsla av att tappa allt hopp! Men gör inte det. Skulle det visa sig att det är negativt så sörj. Sörj sörj sörj, men sen upp på hästen igen! Jag hade min sorgedag igår. Och idag försöker jag hitta nya krafter att orka fortsätta. I slutändan vill jag ju ha ett positivt resultat av denna resan och då kan jag inte ge upp.

Men som sagt! Lite blod kan fortfarande vara ingenting. Så håller tummarna att du har ett litet liv inom dig som ska stanna där.
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-10-12 08:40:57 följande:

Tack för peppen<3 Jag kommer absolut kämpa vidare tills vi får det efterlängtade plusset, det är bara så tungt just nu när man börjar blöda, som annars när man får mensen också.. Jobbigt att hålla huvudet uppe på jobbet bara när man bara vill gråta, men får bita ihop och ta nya tag efter mensen! Ett plus blir det, det handlar bara om när inte om som min sambo säger.

Jag känner så med dig! Kan du inte ta dig en halvdag och gå hem och ta hand om dig?

Men som din sambo säger, handlar bara när det händer och inte om. Vi måste våga tro!

Jag var med om något konstigt nyss. Skulle ringa in nu på min testdag, dag 12 efter insättning av 5 dagars och 17 dagars efter ÄP. Har testat negativt igår och idag. Har dock inte fått min mens utan bara lite rosa/ljusbruna flytningar. Då ville hon att jag skulle fortsätta med Lutinus över helgen och ta ett nytt test på måndag! Blir lite förvirrad, för om det hade varit positivt så skulle det ha visat sig nu. Eller?
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-10-12 09:48:03 följande:

Jag ska faktiskt jobba halvdag då vi ska ha en myshelg i Sthlm. :)

Nja, en del plussar sent, negativt ena dagen å plus nästa. Lika bra att göra som sköterskan säger, fortsätt med lutinus så håller vi tummarna att testet ändras!

Trots lite blod nu kommer jag ändå ta test på måndag på testdagen, vem vet man kanske är en av dem som blöder lite trots graviditet... man klänger sig fast vid hoppet så länge det går.

Åh, låter ju perfekt! :) Stockholm är alltid trevligt!

Jag tror iofs att det är kört. Känns som att jag hade plussat nu om det tagit sig. Men men..får väl göra som jag blir tillsagd.

Ja, vi håller tummarna!!
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-10-12 11:27:29 följande:

Så det kan vara så att det inte visar positivt på testdagen heller... åhh jag blir ju galen.. ska man då behöva vänta ännu längre om man inte fått sin mens för att veta om det har hänt något... och ta fler av dessa jävla tabletterna... är så trött på dom nu... jag vill slippa trosskydd, rinnande fiffi och att känna mig ofräsch...

Jaaaa!! Jag känner samma sak. Just för att kunna veta oxå hur man ska förhålla sig till allting. Men läser nu att det finns dom som tydligen plussar sent, flera dagar och till och med veckor efter BiM. Känns ju så förvirrande!
  • Elcca
    Kawi skrev 2018-10-12 12:10:52 följande:

Usch, påfrestande och jobbiga dagar för många  Vi har testdag idag och testade positivt igen, starkare streck än i måndags, så jag borde ju vara jätteglad, ändå vågar jag inte riktigt? så knäpp man är alltså .Har bara varit med om så mycket så det känns omöjligt att det ska lyckas. 

Min man är borta med jobbet i en vecka nu så jag är ensam med en 3.5-åring och två hundar, så man lär ju hålla sig aktiverad i helgen i alla fall.. det lär bli en del att stå i. Bra det på ett sätt, då rullar dagarna på utan att man behöver grubbla alltför mycket 

Jag vill så gärna att alla ska få ett plus, jag håller alla tummar och skickar en kram till er alla!  

GRATTIS till plus!! Jag förstår din rädsla över att något ska gå tokigt men det är ju faktiskt ingenting vi kan styra över. Så därför tycker jag att du ska fira pluset och att du idag faktiskt är gravid! ????
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska