• zuces

IVF - Sahlgrenska

Bella7 skrev 2017-10-31 12:19:30 följande:

Vi börjar med korta programmet i slutet av november ???? själv ?

Vi har inte fått första besök än så vi väntar än! När hade ni erat första besök och när skickades er remiss in? :)
  • zuces
    Bella7 skrev 2017-10-31 14:51:10 följande:

Vi skickade in våran remiss för över ett år sedan. Då kommer man dit och lämnar prover och gör första testerna på dig och din sambo sen skickar dem en remiss till sig själva och nu var vi där igen 6mån senare och pratade hur det ska gå till väga. Genom att jag är 26 så kan vi testa den korta varianten och starta med sprutorna i slutet av november och planerat uttag första veckorna i december.

Det tar tid men är värt det hoppas jag. Jag hatar sprutor och nålar men kommer nog lösa det ändå

Okej jag förstår. Jag menade när de ?skickade remiss till sig själva?. Men det var då 6 månader sen som du säger.

Vi har redan gjort utredning och har manlig faktor så kommer antagligen bli den korta varianten för oss också, jag är 22. Vi väntar bara på första mötet för att planera ivf! Vi har väntat i 5 månader.
  • zuces

Vad kul att du kan börja nu! Jag ringde dom tidigare idag och frågade om kötid osv och dom har börjat jobba kvällar och helger nu för att komma ikapp med listan. Och vi är högt upp på kallelselistan sa hon så jag fortsätter att vänta bara :)

Kanske därför du kunde starta redan nu? Eftersom dom precis börjat jobba helger och kvällar?

Bella7 skrev 2017-11-03 09:51:53 följande:

Idag kom min mens ca 5 dagar sent. Ringde in till barnmorskan och vi har sån tur att det fanns lediga tider att börja redan nu. O morgon börjar jag med sprutorna för första gången. Gud va nervös jag blev nu rädd för den där nålen :/ hur går det för er alla nu ?<3

• zuces
    Bella7 skrev 2017-11-03 16:53:49 följande:

Va kul att göra hoppas det går fort nu för er.

Blev paff när jag fick tid en lördag.. :)

Tack! Hoppas också!

När fick du tid en lördag menar du? :D
  • zuces
    Bella7 skrev 2017-11-04 08:01:00 följande:

Jag är så glad att jag har er här på tråden. Känner ingen som har gått igenom IVF. Hur ska dem förstå dem säger bara oj va roligt och vill veta hur det går. Ni här ni förstår varje dag går man in här och ser vad ni skriver om er själva hur det går för er och det är så roligt att ni vill dela med er.

Tack att jag får skriva med er <3

Tack själv! Och det är ju så skönt att få reda på saker av varandra som t.ex att dom även har öppet söndagar! Jag trodde de bara mena lördagar när de sa att de skulle ha öppet helger. Men då får man ha telefonen redo på söndagar också :)

Skriv gärna här sen hur det gick på besöket idag!
  • zuces
    Claudita83 skrev 2017-11-04 23:21:01 följande:

Hej! fick en kallelsen till den 22 november. Känns väldigt nervös :)

Jag och min man har försökt i två år utan resultat. Båda två är helt friska. 

Du skrev ju i privat meddelande till mig efter att jag frågat att din remiss skickades in den 30e Maj.

Vår remiss skickades också in exakt samma dag men vi har inte fått en tid än, någon som kan tänka sig varför?
  • zuces
    Claudita83 skrev 2017-11-05 13:54:08 följande:

Vår kallelse kom i torsdags ???? Så det kan hända att din också kommer snart ????????????????????

Hoppas!! Väntar några dagar till och får behålla lugnet tills dess :) sen ringer jag igen och frågar hur det kan bli såhär.
  • zuces
    Hoppas på första skrev 2017-11-05 11:22:15 följande:

Hej. Vet någon hur lång kötiden är för ivf på Sahlgrenska?

Den är ungefär 6 månader lång just nu men dom har öppet helger och kvällar nu för att korta ner tiden. Har du fått remiss inskickad dit? Isåfall när? :)
  • zuces
    nyfikenkvinna skrev 2017-11-05 14:10:17 följande:

Följer tråden!

Är det reproduktionsmedicin ni hör er till för en IFV?

Jaa precis, men om man inte har barn sen innan med den mannen du vill ha barn med nu så kan man få det landstingsfinansierat och man gör då utredning och så skickas remiss till reproduktionsmedicin!
  • zuces
    nyfikenkvinna skrev 2017-11-05 14:31:47 följande:

Jag hörde av mig till dem förra veckan och ska skicka in en egen remiss. Jag misstänker att det är hans spermier är dåliga simmare. Har försökt länge och lyckades en gång men slutade missfall. Sen är vi 34, mycket äldre än er och känner att chanserna blir mindre än mindre. 

Hoppas det kommer gå bra för er. 

Ett tips är att gå utredning privat hos någon som inte har långa köer till utredning vilket Sahlgrenska har. Du kan gå hos Göteborgs kvinnoklinik som har landstingsfinansierad utredning, men mycket kortare köer. Så jag tycker du ska kontakta dom istället! Sen kan dom skicka remiss rill Sahlgrenska för ivf om det blir aktuellt.

Sahlgrenska har långa väntetider för utredning också.
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska