Solitaire123 skrev 2019-02-23 10:50:38 följande:
Jag behöver ändra min kost då jag gått upp en del kilon de senaste 1.5 åren.. mitt ena syskon gick bort sommaren 2017 och så slutade jag röka så har gått upp ca 6-7kg, tröstätit osv. Motionera gör jag 2-3 ggr i veckan men det är alldeles för lite så jag försöker hitta orken till att ta tag i det! Man vill ju kroppen ska må så bra som möjligt inför den påfrestningen en graviditet faktiskt är men när man är ganska deppig som man blivit av den här karusellen så är det svårt. Sen äter jag (när jag kommer ihåg) folsyra och andra vitaminer. Vet inte riktigt vad mer man kan göra? Men just det med kosten och vikten är något jag verkligen måste ta tag i.
Alltså som jag förstått det så undvik, alkohol, nikotin och koffein är väl det viktigaste. Många IVF läkare tipsar även om akupunktur för att få kroppen i balans och även för att få ägget att fästa och stanna. Så det gör jag med. Jag är ganska stressad inombords och sover inte jätte bra så det är också något jag måste jobba på, men även något som akupunkturen hjälper med. Jag känner mig så harmonisk när jag varit där. Sen dricker jag örter jag får med (går hos en kinesisk doktor). Sen förutom alla vitaminer och tillskott så blir det att försöka äta me hälsosamt och ta bort socker.
Ska försöka gå all in nu.