• Jadu

IVF - Sahlgrenska

zuces skrev 2017-11-20 10:23:50 följande:

Jag kan tänka mig din lycka! Du ska veta att jag verkligen hoppas att det tar sig för dig, det förtjänar du! Uppdatera oss gärna. Själv ska jag på uppstartsmöte på onsdag :) känns spännande

Tack för dina värmande ord!

Även om detta är 3e omgången så känner man sig som nybörjare och de känns lika spännande varje gång.

Vad spännande! Du måste uppdatera efter mötet och hoppas ni får sätta igång snart!
  • Jadu
    zuces skrev 2017-11-20 22:09:12 följande:

Kan tänka mig!

Det ska jag absolut göra :) tack!

Hur gick mötet idag?
  • Jadu
    zuces skrev 2017-11-22 21:20:33 följande:

Det gick bra! Jättenöjd med alla jag träffade idag och känns verkligen som man är i goda händer. Blir korta protokollet för vår del och ICSI då vi har manlig faktor. Beroende på när min mens kommer i januari så får vi börja :) vilket mest troligt blir runt 10e. Ska ta 112,5 av Gonal-f då jag har risk för överstimulering.. Så nu ska vi bara njuta av december, jul och nyår sen börjar en spännande resa!

Vad härligt :)

Vi kör också korta och icsi.

Jag kör på 150 på gonal f.
  • Jadu
    zuces skrev 2017-11-23 19:21:49 följande:

Har du varit på ultraljud än? Vilken läkare brukar du träffa förresten? :)

Nä på lördag är det :)

Åsa är den som "styr" behandlingen, sen har jag träffat em kvinnlig vid namn Sara, en man som heter Ali tror jag de var och så är de någon mer Men kommer inte alls ihåg vad han heter ????
  • Jadu

Idag var vi på ultraljud, 14 ägg tror jag det var. Så plock blir det på tisdag.

Fick först att vi skulle ta ägglossningssprutan 23.55 imorgon och jag trodde jag skulle dö för är aldrig vaken så sent men tänkte att jag får ställa klockan o snällt gå upp... får ett samtal när vi åkt därifrån att de kom på att förra plocket så hade ägg släppt tidigare och de ville inte riskera det så nya tiden blev 02, dog lite mer haha men bara gå upp och fixa det.

Går allt bra så sätter vi tillbaka 2 embryon på torsdag :)

• Jadu
    zuces skrev 2017-11-26 00:08:38 följande:

Kom precis på att du skulle på ultraljud idag och kikade in här för att fråga dig! Så härligt med 14 ägg! Hoppas det går bra med allt nu, fortsätt uppdatera oss :) håller verkligen tummarna för dig och dina små framtida embryon.

Hur har din man presterat när du ska göra ägguttag? Är det inte jättesvårt att koncentrera sig på att få ut spermierna tänker jag.. stackarna. Sån press på sig.

Det har vart svårt för honom men det har gått. Det tar sin lilla tid men går tillslut.

Är inte riktigt avvis för måste va sjukt svårt att gå in i ett rum och samtidigt ha koll att de hamnar i röret..
  • Jadu
    zuces skrev 2017-11-26 11:03:11 följande:

Hahah jaa men jag skrattar lite nu för jag kom på att min man säger att han inte kan pricka in det där blåa röret så istället tar han en annan behållare som finns där också sen leker han att han inte visste :?)

Haha när jag såg röret först så frågade jag hur de var att försöka pricka rätt och de är tydligen inte de lättare för rören är ju inte jätte stora ;)
  • Jadu
    ixi skrev 2017-11-26 14:35:24 följande:

Tack ?

Jag har testdag 8/12 :) jag har fått tillbaka en 5 dagars blasto från frysen. Någon som har några erfarenheter? Har tidigare fått tillbaka en 2 dagars ET men som inte klarade sig. Är det egentligen någon skillnad för testning? När har ni pussat, nii som lyckats?

Jag blev gravid med en blasto i mars och fick svagt positivt på ruvardag 6 eller 7.

Fick tyvärr ma så nu är vi på gång med hormoner o hela kittet igen.
  • Jadu
    ixi skrev 2017-11-26 17:45:03 följande:

Oj så tidigt, då kanske man vågar testa innan testdagen.

Åh, nej <3 va tråkigt att höra.

Jag bävar för att behöva genomgå ett äggplock igen då det gjorde så fruktansvärt ont :(

Har dock en chans till innan.

Hoppas detta tar sig för er:)

Jag vart inte super pepp för nytt plock, första kändes inte men hade ont i 2 dagar efter, nr 2 grät jag av smärta trots massa morfin men då va jag på gränsen till överstimulerad, de fick töma buken på vätska och frysa allt.

Men nu på tisdag får jag stesolid innan plocket så förhoppningsvis går det bra.
  • Jadu
    zuces skrev 2017-11-26 18:43:36 följande:

Oj då :( vad är stesolid?

Det ges som lugnande.
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska