• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

lyckligast80 skrev 2018-10-15 12:39:57 följande:

Jag håller verkligen tummarna så hårt jag kan att ni får ett plus! :) Drömde mycket konstigt i början när jag var gravid med sonen, vi hoppas att det är därför du gör det:)

Jag blöder fortfarande väldigt mycket? det gör jag aldrig i vanliga fall. Nu har det liksom droppat sen i fredags när jag är på toa och idag kom det ut lite mindre klumpar. (Ursäkta infon) Men stickan i morse visade minus så något missfall är det ju inte. Men ont har jag!

Kan det vara så att man får en rikligare när man håller på med såna här behandlingar... det är ingen som har sagt något om det men inte heller att man inte får det så det kan ju vara så att det är därför du blöder så mycket...

ja nu är vi verkligen nervösa, tom sambon har erkänt att han är lite nervös inför morgondagen.... herregud vet inte när man ska testa sig?? Direkt på morgonen eller vänta till efter jobbet.... hmmm funderar funderar
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-10-15 13:39:27 följande:

Nu har jag testat mig återigen och fortfarande negativt. Men ännu ingen mens. Ringde SU som bestämt och får då helt annan information. Vi kan inte alls börja behandling (letrozol som jag tar för att få ägglossning) denna cykeln för att göra en ny insättning. Blev lite paff, för vi måste tydligen vänta en cykel innan man kan göra en ny insättning. Så nu blir det om vi har tur veckan innan jul. Annars får vi vänta tills efter julhelgerna och jag avskyr all den här väntan!! Tiden är ens värsta fiende i allt detta.

Gah! Ibland önskar jag att man inte ville ha barn. Tänk va allt hade varit mycket lättare då!

Vad knepigt att inte mensen kommer om det visar negativt, har dom sagt någonting om det då?? För det kan väl menas att du kan vara gravid ändå även fast det inte visar det än?? Tänk om det blir så för mig imorgon oxå att det visar negativt och mensen inte kommer... då börjar man ju undra vad som händer...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-15 14:37:52 följande:

När man använt Lutinus (eller nån form av Progesteron) kan mensen bli några dagar sen likaväl som den kan komma före testdag. (Som för mig) :)

Man går aldrig säker då alltså??
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-15 16:41:11 följande:

Man bör ju kunna vara rätt så säker om man testar, med dem digitala iaf. Så slipper man hålla på att försöka tyda streck hit å dit.

Bara mina tankar och alla kroppar är ju olika och kan bete sig olika.

Då hoppas jag på ett plus imorgon... annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra... ringer man till kliniken då eller?
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-15 20:19:59 följande:

Ja man ska ringa kliniken och ge besked om sitt test:)

Dem kommer säkerligen också tala om vad du ska göra om inte mensen dykt upp. Lycka till!! :)

Tack tack... tror nästan att jag måste gå och kolla på lappen jag fick så att det är imorgon jag har testdag... och vad det står mer på den....
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-16 21:01:07 följande:

Jaaa!!! :) Fasen vad roligt!:) Grattis!!!

Vill inte ropa hej än men tack så länge.... :) ska ringa till Sahlgrenska idag och se vad dom säger.... ser verkligen framemot att sluta med dom här tabletterna nu...
  • Vildismamma

Till mig sa dom att man tar tabletterna 2 gånger istället för 3 och så tar man till dom tar slut... så jag har nog några dagar kvar i paketet... kanske en vecka...

men nu har jag iaf fått en tid för UL om tre veckor... så fram tills dess så får man väl leva som vanligt och inte tänka så mycket på det... ska ta några extra test bara för att se så inte strecken försvinner...

• Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-17 10:41:04 följande:

Det var skönt, för då är det ju ungefär samma som de sa till mig (blev lite orolig där ), dvs om jag hade tagit resten av Lutinus två gånger per dag istället för tre, så hade de räckt 6 dagar efter plus.

När fick du tid för UL? Vi fick den 1/11. Orolig tid, och svårt att leva utan att grubbla för mycket.. 

Fick den 7/11.. känner mig ändå rätt så lugn nu faktiskt av någon konstig anledning... men det kan ju snabbt ändra sig... hur mår du då?? Jag känner ju inte av det så mycket mer än att jag kanske är lite trött... men det får man ju slå bort för man måste ju jobba och såna grejer.. har inte tid att vara trött
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-17 11:28:48 följande:

Jag är ganska lugn, men har någon slags hemsk grundinställning att det här aldrig kommer gå vägen  allt man har gått igenom har väl format en lite..

Jag mår bra, också lite trött och lite svullen om magen, annars inget. Dock hade jag inga direkta symptom alls när jag väntade sonen, så just det gör mig inte så orolig. Hade du mycket symptom tidigare graviditet..?

Nej det hade inte jag heller förra gången.. men jag har fått för mig att för att det var så bra förra gången så ska det bli fördärvligt denna gången... men det behöver det ju inte alls bli,,, jag har bara inte lust att bli stor som en elefant men det får jag ju ta... hehe är inte så liten sen innan så jag hoppas inte jag går upp allt för mycket... så dags att börja röra sig nu kanske... haha
  • Vildismamma
    regina87 skrev 2018-10-17 15:53:03 följande:

Hej! Jag är ny och undrar lite om ivf. Remiss skickades i slutet av augusti till Sahlgrenska och i november har det gått 3 månader men inget hört än. Hur länge fick ni andra vänta och vad händer när dom där 3 månaderna har gått om an inte har fått någon tid ? Tänker på vårdgarantin. Lycka till allihopa!

Välkommen till denna tråden... jag tror nog faktiskt att du kommer få vänta lite till... vi fick vänta 6 månader ungefär Och fick en tid på kort-varsel... så jag tycker att du ska ringa till dom och fråga hur länge man kan få vänta och säga att du vill skriva upp dig på den kortvarsel-listan för då kan dom ringa om det blir en avbokning...
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-18 10:08:22 följande:

Jag har fått för mig att jag typ ska vara en person som inte får så mycket gravidkrämpor.. men jag kanske får så jag tiger sen

Det finns också en tråd som heter BF juni 19 Göteborgsområdet.. känns skitläskigt att skriva där, men man kan trots allt vara till lite hjälp och stöd för varandra 

Då ska jag kolla in i den... känns inte riktigt än som att det är sant konstigt nog för varför skulle det inte vara det... såhär tänkte jag inte förra gången jag blev gravid...
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska