Gladis84 skrev 2018-02-02 13:30:07 följande:
Men Gud, vad roligt!! Vilken spännande tid ni har framför er, Zuces & Percafluviatilis :) Tyvärr ringde dom idag kl. 9 och berättade att inget ägg är befruktat. Spermaprovet var dåligt även denna gång, så det kan bero på att de få rörliga spermierna inte klarade av ?sitt?, trots microinjektion. Så jag har brutit ihop här till och från och har nu ingen vätska kvar i kroppen till att gråta mer. Sambon som knappt har några semesterdagar kvar tog en semesterdag idag i smyg utan att berättat det för mig, för att följa med på insättningen, fastän vi var överens om att jag kunde åka själv. För min del hade det inte gjort nåt att åka själv, men blev rörd när han ändå sa imorse när ?jobbklockan? ringde att det var för att vi skulle åka tillsammans kl.11. Å då började jag ju givetvis gråta ännu mer för att han ?offrade? (missförstå mig rätt) en av sina sista få semesterdagar på denna dag som inte blev nånting av! Han kommer ju behöva ta fler semesterdagar vid nästa omgång igen :/ Värdsliga ting iofs.. men men.
Är sååå otroligt glad för er skull!! Hoppas ni orkar/vill uppdatera här i tråden mer sen :)
Åh nej :( trodde verkligen att någon skulle klara sig! Förstår vad du menar med din sambos semesterdag. Låt dig själv gråta ut och må dåligt, om embryona inte höll måttet ändå så tycker jag att det är bättre att du slipper ruvningstiden för den är jättejobbig.. läkarna vet vad dom gör och nästa gång kanske ni får testa andra sprutor eller så för att få fler ägg! Av våra 12 var bara 4 fina och en halvfin på dag 2. Så det är oftast ett större utfall och därmed hoppas vi på fler ägg för dig nästa gång! Försök tänka framåt, är det i mars ni får köra igång igen?