• zuces

IVF - Sahlgrenska

Jag har förresten börjat få obehaglig smärta från mina äggstockar tror jag det är.. men man får bita ihop och vila dessa dagar

• zuces
    Fluzzi skrev 2018-01-19 22:20:22 följande:

Alltså vi gör ju verkligen allt på samma dagar haha :) Jag blev både glad men också lite orolig efter dagens ultraljud. Hade 16 blåsor, allt från 7-17 mm. Ska fortsätta med samma enheter och ultraljud nr 2 på söndag. Blev dock varnad för eventuell överstimulering men äggplock tidigast tisdag ;) Jag har har ont i magen som är svullen, svullen lite överallt. Hoppas det ser bra ut för dig på söndag :)

Hur gick det för dig? :) de kunde nu se 10-11 blåsor på mig och fortfarande var det kvar små som kunde bli större inför äggplock på torsdag!
  • zuces
    Fluzzi skrev 2018-01-21 20:16:59 följande:

Då hoppas jag att dem växer på sig till på torsdag, höjdes din dos? Det gick blandat, jag har väldigt många blåsor, 25 st vad hon kunde se och är på väg att bli överstimulerad. Efter äggplocket kommer det tyvärr inte bli någon återinsättning utan kroppen måste återhämta sig och så sker insättningen vid nästa spontana mens. Blir lite irriterad bara för jag förstår att det inte fanns tid på tisdag så då låter de mig fortsätta med injektioner och gör plocket på onsdag, trots att jag redan mår dåligt... 

Aha jag förstår, konstigt att du ska fortsätta med injektioner när du mår dåligt. Hur mår du dåligt om jag får fråga?

Nej jag kör på samma dos! Imorgon är sista dagen.
  • zuces
    Liiilly skrev 2018-01-22 14:28:46 följande:

Hur lång är väntetiden för IVF på Sahlgrenska nu? Jag inväntar svar på min remiss, hoppas att det kommer snart!

Kanske 5-6 månader! Du får ringa och höra eftersom det är olika hela tiden :) har ni gjort utredning?
  • zuces
    Liiilly skrev 2018-01-22 21:20:45 följande:

Okej, tack för svar! :) Jag har gått hos gyn och fått omgångar med Letrozole pga utebliven ägglossning efter år av p-piller. Och min gyn vill bara köra tre omgångar sedan blir det utredning på Sahlgrenska. Jag hoppas att det går rätt fort ändå :)

Förstår! Tänk på att det är kö för utredning också, så kanske 4-5 månader tills ni får börja utredning. Sen tar utedning minst 2 månader. Sen ställs ni eventuellt i kö för ivf och även den kön är 5-6 månader. Så ni vet redan nu! <3
  • zuces

Förresten, det du kan göra är att söka utredning någon annanstans där det inte är någon kötid. Som exempelvis kvinnokliniken? Då vinner du några månaders väntan.

• zuces
    Liiilly skrev 2018-01-23 06:46:55 följande:

Åh, är det så lång väntetid...? Hur är det med vårdgarantin nu då? Kan man inte söka sig privat efter tre månader? Kvinnokliniken, är det också i Göteborg? Kostar det massa pengar eller hur fungerar det? :)

Kvinnokliniken kostar lila mkt som vanliga läkarbesök och det ligger i Gbg jaa.

Alternativet om att söka sig orivat efter 3 mån finns inte längre. Isåfall får man ställa sig hos något annat sjukhus och då är det kö igen..
  • zuces
    Liiilly skrev 2018-01-23 20:43:02 följande:

Tack så mycket för tipset!! Skickade ett mail förut och tre timmar senare ringde de upp och jag fick tid för utredning om tre veckor :) Så bra, tack!

Ingen fara! Hoppas det går bra för er! :)
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-24 07:00:45 följande:

Imorgon ska jag plocka ägg! De kunde se ett bättre resultat denna gången än sist. 5 stora blåsor och ett antal mindre. Sist var det 4 stora blåsor och 2 mindre (de plockade dock bara från 5 blåsor och fick ut 4 ägg varav 3 mogna). Så nu hoppas vi på 4-5 mogna ägg och att vi kanske får odla i fem dagar istället för två (Nordic har gräns på fem ägg för att få odla vidare). Vore skönare att sätta in en blastocyst ändå. Hoppas allt går bra för er andra!

Samma här! Hoppas vi får ut bra med ägg båda två :) vilken tid har du äggplock?
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-24 12:12:23 följande:

Ja! Hur många blåsor har de sett på dig? 9:00 ska de plocka på mig! Dudå?

10-11 stora och några små som de trodde skulle hinna ikapp till äggplock! Vi har också äggplock kl 9! Men vi ska va där en timme innan :) tog du också ovigrellen igår 21.00?
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska