• Elcca

IVF - Sahlgrenska

lyckligast80 skrev 2018-09-29 16:50:33 följande:

Skönt att allt gick bra! : )

Vi ska in imorgon för insättning om dem inte ringer och säger annat, och det har dem inte gjort än...

Så ännu vet vi ingenting om det blivit något befruktat eller inte...

Hej!

Hoppar in här i tråden. Ser att vi har samma dag för insättning, dvs imorgon! Jag är såååå nervös! Är andra gången vi går igenom äggplock och hela den här biten. Fick ut 12 fina ägg, varav 8 blev befruktade så dom ville odla vidare till dag 5. Men är så nervös att dom ska ringa imorrn och säga att ingen klarade sig.

Önskar dig stort lycka till imorgon!!
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-09-29 19:28:54 följande:

Det låter ju jättebra att 8st blev befruktade... försök att inte tänka så mycket på det, det kommer nog bli en lyckad insättning imorgon... är du oxå på Sahlgrenska?

Tack! Jag hoppas verkligen det!

Ja, vi är på Sahlgrenska! :)
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-09-29 20:36:12 följande:

Trevligt... :) jag ligger en dag efter då beroende på om dom ringer imorgon och säger att 6 eller fler har befruktat sig... då får jag vänta till på torsdag.. jag hoppas faktiskt på torsdag av någon anledning men blir det måndag så blir det... någon som vet om man kanske ska ta det lugnt i några dagar efter insättning? För jag har ett rätt fysiskt jobb så tänker om jag ska ta ledigt i någon dag eller två efter insättning... därför hade det varit bra att göra det på torsdag för då hade jag kunnat vara ledig på fredag och sen oxå få vara ledig under helgen och slippa jobba...

Okej! Hoppas då att de har skött sig väl och blivit många fina befruktade ägg! :)

Jag hade nog varit hemma några dagar om jag haft möjligheten, alltid skönt efter en sån påfrestning som detta ändå är. Annars säger dom att man ska i stort sätt leva som vanligt, men undvika tunga lyft mm.
  • Elcca
    Kawi skrev 2018-09-29 22:57:53 följande:

Åh men 8 befruktade ägg är ju jättebra, hoppas det blir ett guldägg! :) visst är det jobbigt med denna ständiga oro. Vi fick fem befruktade som odlades till dag 5, men ända fram till insättningen i morse var jag helt säker på att de skulle säga att de inte klarat sig. Knäpp man är :)

Lycka till!!

Ja, man blir verkligen helt knäpp av allt detta! Har precis samma känsla! Men ska försöka sova nu och bara ta det som det kommer imorgon.

Grattis till insättningen förresten. :) Blev det några över till frysen?
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-09-30 08:25:52 följande:

Oj 8 ägg vad bra! : ) Ja man är nervös hela tiden, drömmer till och med om hela processen och det bara går som ett band i huvudet... lättare sagt än gjort att leva som vanligt!

Vi har varken hört bu eller bä än, men ringer dem inte idag så har iaf något blivit befruktat och förhoppningsvis vårat guldägg. : )

Men dem här timmarna innan är riktigt jobbiga...

Lycka till idag!

Har du hört något?

Jag har knappt kunnat sova inatt. Har varit nervös för att inget skulle klara sig till insättningen idag. Men ingen har ringt ännu..så strax åker vi upp till SU för insättning! :)
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-09-30 12:38:09 följande:

Lycka till... spännande med insättning nu då.. :)

Tack! :) nu va den på plats! Och ytterligare 2 gick till frysen och resterande 5 ska dom odla vidare tills imorrn! Så det va ett fint resultat denna gången! Nu börjar ruvartiden.
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-09-30 13:51:42 följande:

Ingen ringde så nu är vi på plats:)

Så spännande!

Då va vi nog där samtidigt! :) gick det bra?

Jag fick tillbaka ett fint och 2 gick till frysen och resterande 5 ska dom odla vidare tills imorrn. Väntar med spänning på att se hur många det blev tillslut!
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-09-30 14:15:48 följande:

Gud vad spännande då är det bara att vänta nu då.. när sa dom att ni ska ta erat första test för att se om du är gravid..

Ingen som har ringt till oss här så det blev inte 6 eller fler befruktade antagligen.. nu är jag rädd för att ingen kommer att klara sig till imorgon... usch och fy så nervös jag är nu... hoppas inte på något negativt samtal för då blir jag förkrossad..

Jag ska testa den 12/10. Ska försöka hålla mig tills dess! Senast fick jag mens innan TD.

Jag förstår precis din känsla! Man vill ju bara att allt ska gå bra. Och jag ska hålla alla mina tummar och tår för dig imorrn!
  • Elcca
    Kawi skrev 2018-10-01 16:05:58 följande:

Alltså Lutinus, tycker det varit ett rent helvete så här långt.. :) Magen så stor och svullen som om jag var gravid i fjärde månaden och hård som betong, svårt att sova, svårt att ta djupa andetag, ont när jag går, yrsel, illamående, synfältet flimmrar och det svartnar för ögonen.. Helt "normalt" enligt kliniken?

Blev så himla deppig nu då de ringde och sa att de övriga fyra inte utvecklat sig tillräckligt bra för att frysa, så vi fick noll till frysen! På VUL var de ju så himla positiva först, att jag hade så många äggblåsor, och sen var det jättebra att vi fick ut 8 ägg och 5 befruktade, och sen noll till frysen - så deppigt :( Men ett befruktat ägg ska vi förstås vara tacksamma för, och hålla alla tummar för att det är guldägget..

Ja! Jag avskyr Lutinus. Känns som man ständigt går runt och läcker oxå. Känslan är väldigt ofräsch! Men det ska ju vara bra, så man får pina sig igenom denna delen av behandlingen oxå.

Vad det gäller befruktade ägg och hur många som gått till frysen så förstår jag att du känner dig deppig. Men, du ruvar just nu på ett ägg som faktiskt kan vara ett riktigt guldägg! Brukar tänka att det egentligen inte handlar om kvantitet utan kvalitet. Håller alla tummar och tår för oss här nu. Så kul att vi är några som ruvar samtidigt med nästan samma TD. :)
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-10-02 08:38:57 följande:

HUr går det för er alla?? Själv ligger jag hemma i min säng och slappar då jag tog ledigt från jobbet idag..

har fått order från sambon att jag ska ta det lugnt idag och bara götta hemma och det säger man ju inte nej till.. :)

Kommer väl inte höras så mycket från denna sidan då vi alla ruvar och väntar på våra testdagar... men hoppas allt går bra för er.. :)

Jag är också hemma men pga att jag är sjuk. Har väldigt ont i magen av lutinus, ligger som en molande värk i nedre delen och sen även som kramp upp i fiffi. Förlåt för informationen! Lite jobbigt ändå. Men men..

Ska försöka fördriva dagarna här hemma bäst det går.
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska