IVF - Sahlgrenska
Hej allihop!
Jag och min man ska på vårt första möte på Sahlgrenska nästa vecka. Endast 10 veckor efter att remiss skickades! Utredning har redan gjorts. Jag har problem med glesa ägglossningar pga PCO. Hur lång tid brukar det ta innan man får sätta igång med behandlingen efter det första mötet? Är det återigen lång väntetid då?
Eftersom det är juni nu och personalen ska ha semester gissar jag att vi inte kommer få börja vår behandling förrän tidigast i augusti, men brukar det dröja ännu längre än så?
Har tänkt att det skulle ta så lång tid innan vi skulle få komma till Sahlgrenska så nu när det gick så fort känner jag mig inte riktigt förberedd och har börjat bli rädd att det ska göra ont och vara påfrestande och att man ska behöva vara hemma från jobbet mycket. Vill inte berätta om IVF för min chef, så det känns som att det blir mycket "fejkad" sjukdom. Hur har ni andra gjort med ert arbete?
Jag har PCO, hur brukar det se ut för oss som har det? Någon som vet om man brukar få köra långa eller korta protokollet då?
Ursäkta alla frågor, men ska bli givande att ha den här tråden att följas åt i.
Jag har också funderat på när det är läge att berätta. Ett par vänner vet, men ingen inom familjen. Och avvaktar med att berätta för chefen tills behandling faktiskt är igång. Men vill nog gärna veta mer om behandlingen först, hur påfrestande kommer den vara mentalt, hur många besök som kommer påverka arbetstiden. Men tror inte jag kommer vilja berätta för mina kollegor däremot.