• sofie9191

IVF - Sahlgrenska

Hej!

Jag hoppar in här! Jag och min sambo 26 & 27 år började försöka bli gravida i mars 2016 och i juni 2017 var utredningen klar. Sedan dess har vi testat letrozol som inte har fungerat :/

Den 18/10 lämnade vi de sista blodproverna för att få ställa sig i kö till ivf på Sahlgrenska. Men vi har ännu inte fått någon remissbekräftelse från reproduktion? Brukar man inte få det? Hur lång tid tog det för er när ni lämnat HIV och alla de andra blodproverna? För man får väl någon slags bekräftelse på att man står i kö? många frågor!

• sofie9191
    zuces skrev 2017-11-15 10:02:19 följande:

Hej! Remissen kan ta upp till en månad men jag tycker du ska ringa och fråga! Min slarvades bort så jag ringde igen. Men du kan va lugn, du ställs i kö utifrån dagen remissen skickades oavsett om den kommer in ett halvår senare :)

Åh tack för svar! Känns skönt att veta ja jag börjar misstänka att den slarvats bort någonstans... men ringer jag direkt till Sahlgrenska då? Ringde till Borås där vi gjort tidigare undersökningar men de kunde bara se att de mottagit våra prover :-/
  • sofie9191
    Bella7 skrev 2017-11-15 09:35:44 följande:

Hej och välkommen till oss :) har du gjort sköljningen och då? Efter den tog det oss ett halvår att få komma tillbaka för att göra första försöket. Men nu är tydligen köerna längre

Tack så mycket ja alla undersökningar är klara och remissen ska vara skickad men eftersom jag inte fått bekräftelse så blir jag nojig! Skönt med en grupp där alla är i samma sits!
  • sofie9191
    Bella7 skrev 2017-11-15 09:35:44 följande:

Hej och välkommen till oss :) har du gjort sköljningen och då? Efter den tog det oss ett halvår att få komma tillbaka för att göra första försöket. Men nu är tydligen köerna längre

Glömde svara på allt! Skönt att höra, till mig sa de 7 månader minst.. men vi får se. Hoppas på att det går fortare och att vi hinner träffa läkare innan semestern i alla fall
  • sofie9191
    zuces skrev 2017-11-15 21:38:03 följande:

Har du koll på om Borås ens skickat remiss till Sahlgrenska? Kolla med dom först!

Känner mig tjatig som ringt två gånger redan men ska ringa igen för att verkligen kolla att den är skickad... blev nervös nu! Tänk om den inte ens är ivägskickad?! Jaja ringer på måndag
  • sofie9191

Jag blir så fruktansvärt ledsen :?( här har vi gått och trott i 5 veckor att vi står i kö till ivf.. Men i fredags när min sambo ringde till Borås så insåg barnmorskan under samtalet att något blivit fel... remissen har inte blivit skickad. Nu skickas ärendet till rätt barnmorska som ska titta på vårt fall och sedan skicka in remissen

Får verkligen hoppas att de gör rätt denna gång...

Så sjukt besviken på sjukvården!!!!

Förlåt för mitt gnäll men var tvungen att få ut min frustration

• sofie9191
    zuces skrev 2017-11-28 17:51:35 följande:

Jaa jag sa åt dig för typ 2 veckor sen att ni borde ringa och kolla :( men ni hade inte så lång kö ändå så försök tänka positivt. Vissa har 6-9 månaders kö.

Jo men vi har ringt 3 gånger och absolut sen du sa till men då kunde de inte se ?felet?. När min sambo ringde den 4e gången och verkligen tjatade så kunde hon se att den inte var skickad

Näe det finns väll värre saker antar jag, men vi är ändå väldigt besvikna.
  • sofie9191

Hej! Hur går det för alla här inne? Jag och min sambo har stått i kö i 13 veckor nu hur lång tid har ni andra stått i kö? Och hur lång tid tog det innan ni fick komma in?

• sofie9191
    Hoppas på första skrev 2018-03-07 19:08:16 följande:

Vi har också stått i ca 13 veckor! Undrar detsamma ;)

Okej va kul! Hur lång väntetid sa de att det skulle vara när ni fick remissbekräftelsen? jag funderar på att ringa och höra, men vet inte om de kan eller får svara?
  • sofie9191
    Percafluviatilis skrev 2018-04-05 07:40:03 följande:

Någon som har numret till Sahlgrenska? Det man ska ringa för frågor. Glömde att ta min spray några timmar igår (tog den 17 istället för 13:30) och behöver rådfråga men glömde kolla numret innan jag åkte till jobbet.

031-342-3919
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska