Gladis84 skrev 2018-02-02 13:30:07 följande:
Men Gud, vad roligt!! Vilken spännande tid ni har framför er, Zuces & Percafluviatilis :) Tyvärr ringde dom idag kl. 9 och berättade att inget ägg är befruktat. Spermaprovet var dåligt även denna gång, så det kan bero på att de få rörliga spermierna inte klarade av ?sitt?, trots microinjektion. Så jag har brutit ihop här till och från och har nu ingen vätska kvar i kroppen till att gråta mer. Sambon som knappt har några semesterdagar kvar tog en semesterdag idag i smyg utan att berättat det för mig, för att följa med på insättningen, fastän vi var överens om att jag kunde åka själv. För min del hade det inte gjort nåt att åka själv, men blev rörd när han ändå sa imorse när ?jobbklockan? ringde att det var för att vi skulle åka tillsammans kl.11. Å då började jag ju givetvis gråta ännu mer för att han ?offrade? (missförstå mig rätt) en av sina sista få semesterdagar på denna dag som inte blev nånting av! Han kommer ju behöva ta fler semesterdagar vid nästa omgång igen :/ Värdsliga ting iofs.. men men.
Är sååå otroligt glad för er skull!! Hoppas ni orkar/vill uppdatera här i tråden mer sen :)
Gladis84 skrev 2018-02-02 13:33:54 följande:
*spermaprovet var dåligt även denna gång = hans första spermaprov som var dåligt togs när vi kom till Sahlgrenska första gången för samtal/genomgång av hormonbehandling.
Så äggplocket i onsdags var vårt första.
I slutet av v. 7 / början av v.8 skall jag ringa till Sahlgrenska igen för att få veta vad dom kommer ge oss för nytt protokoll. Vet att det kommer bli ännu ett långt protokoll, äggplock runt ca v.17, och denna gång med Menopur. Någon som testat den sprutan här? Och vad som är skillnaden bortsett från att den innehåller ett ytterligare hormon? För övrigt längtar jag efter att få ta Suprecur igen, så mitt humör blir normaliserat igen..tror sambon längtar mest, haha! Efter att allt detta är över så behöver jag söka hjälp för att se om jag har PMDS, för det kan inte vara normalt att ha sånna förbannade humörsvängningar/lätt till gråt osv som jag (och säkert många fler) har det.