• Olym

Varför ska man gifta sig?

Måste man vinna på att gifta sig? Har man barn ihop tänker jag att man i första hand vill garantera deras trygghet (förhoppningsvis din också). Går han bort blir du barnens enda vårdnadshavare och genom att överlåta sina tillgångar till dig så kan du se till att barnen får den trygghet de behöver. Vad ska barnen med låsta medel till om det innebär att deras mamma förlorar huset och hamnar i en svår ekonomisk situation? Pengarna behöver ju finnas hos dig som mest då barnen är minderåriga. Barnen ärver sedan dig när du går bort.

• Olym
    Mary 562 skrev 2017-09-26 13:01:09 följande:
    Precis.

Men det är där han hävdar att det inte spelar större roll för han har tagit livförsäkring.

Min fråga är kanske lite felformulerad. Det kan väl inte vara vara av ekonomiska skäl som man ska gifta sig? Finns det andra praktiska argument? - utöver romantiska, då det tydligen inte har någon större vikt hos honom.. (ja jag känner mig lite bitter...)
    Livförsäkring täcker inte alla former av dödsfall, den är mer eller mindre begränsad beroende på hur försäkringsvillkoren ser ut. Det är inte garanterat att man får någon ersättning, man skickar in alla lämpliga handlingar till försäkringsbolaget och de prövar sedan om man har rätt till ersättning. Högst osäkert att förlita sig på tycker jag.
Svar på tråden Varför ska man gifta sig?