Inlägg från: tripptrapptrull123 |Visa alla inlägg
  • tripptrapptrull123

Varför ska man gifta sig?

Han vinner att han får en liiiiten chans att få delad vårdnad över sina barn om ni gör slut istället för att aldrig få se dom igen och få betala i 18 år. annars så är det bara negativt för honom såklart, han kommer förlora mycket mer på det ekonomiskt än om han ej var gift men som sagt fördelen är när det kommer till barnen.

• tripptrapptrull123

okej såhär är det, kvinnor gynnas enormt av giftemål / vara sambo  och det är på grund av att den med högre inkomst lider mest vid skiljsmässa / sepperation (baserat på hur mycket båda parterna har / hade från början ) och som det går till med barnen så har kvinnor alltid ett försprång pågrund av att de ammar och att socialtjänsten familjerätten BVC m.m är nästan uteslutande kvinnor som inte alls har förståelse för pappans roll. Eftersom att mamman nästan alltid är den som tar tid av så gynnas hon av den ekonomiska aspekten då par ofta tycker hon ska vara hemma, och hon gynnas även med att hon får mer tid med barnen och därför också vid eventuell skiljsmässa så är pappan rökt igen, Som du ser är det en stor förlust för din kille oavsett vad du väljer ! grattis  du vann du har en fitta !

• tripptrapptrull123
    OF skrev 2017-09-26 15:07:35 följande:

Glömde skriva det viktigaste skälet till att jag ville gifta mig med min fru. Jag älskar henne och vill visa det för hela världen. Vårt bröllop var för att fira vår fantastiska kärlek <3

Får se hur kul du tycker det är när ni gör slut och hon tar barnen samt allt du äger :)
  • tripptrapptrull123
    mso skrev 2017-09-26 16:49:25 följande:
    Är du medveten om hur bitter du låter?
    Du vet att äktenskap finns och har alltid funnits för att skydda kvinnan va ? Man är en idiot om man inte förstår detta ej har förändrats. Jag kan inte tänka på en enda fördel som man att ingå i äktenskap förrutom att " det blir lättare med papper och försäkringar "  som inte är ett riktigt argument. däremot finns det hundra anledningar att ej gå in i äktenskap som en man om man bryr sig om sina rättigheter.
  • tripptrapptrull123
    sextiotalist skrev 2017-09-26 17:58:38 följande:
    Nej, där har du fel. Äktenskapet är en juridisk institution som tillkom för att skydda egendomar.
    Ibland så var det en fördel att hitta en blivande fru med stor förmögenhet som kunde stärka godset tillgångar. Ibland räckte med att skaffa en fru som kunde föda starka söner.

Själv avstår jag, som kvinna, att gifta mig, för att skydda mig själv. Sambon har barn sedan tidigare, därav jag är mindre skyddad. Sambon däremot skulle ha ett betydligt bättre skydd om vi var gifta
    tack för allt bevis du gav
Svar på tråden Varför ska man gifta sig?