• Mamman8

Vattenavgång

När har erat vatten gått?

Vilken tid på dygnet och vad gjorde ni när vattnet gick? :) lägg gärna till vilken grav. Vecka ni var i :)

Har bara hört att vattnet gått på natten när man sover eller typ ska upp o kissa för 70-11 gången..

Hade varit kul att höra om någon som har en annan upplevelse? Kanske i mataffären? På dagis när man hämtar syskonen?

• Svar på tråden Vattenavgång
  • Mamman8
    ViTvåBlirTre skrev 2017-09-25 16:42:02 följande:

Med min första gick vattnet på morgonen när jag steg upp, hade haft värkar till och från under natten. Va i v 38+6 och förlossningen kom inte igång utan jag blev igångsatt dagen efter.

Med andra gick vattnet inne på förlossningen, precis innan bm skulle ta hinnorna. Va i v 40+1 då. En halvtimme senare va tösen ute :)

Så jag har tyvärr inte nån roligare historia än så att bjuda på :)

Med andra barnet, var du på förlossningen för igångsättning då eller? :)
  • Mamman8
    Anonym (Mamma S) skrev 2017-09-25 22:31:37 följande:

Med första barnet gick vattnet på kvällen hemma ca kl 22 i vecka 38+6. Värkarna började inom en timme och barnet föddes kl 6.30.

Med andra barnet gick vattnet kl 6 på morgonen hemma i vecka 38+4 när jag låg och slumrade. Då läckte jag massor av vatten hela dagen innan värkarna började kl. 20. Barnet föddes kl 23.

Med tredje barnet blev jag igångsatt i vecka 38+2 genom att barnmorskan tog hål på hinnorna. Värkarna startade kl 12 och barnet är fött kl. 13.50.

Med fjärde barnet gick vattnet kl 6.45 hemma när jag hade varit uppe på toa. Då var jag i vecka 34+1 och fick aldrig någon förklaring till varför det satte igång så tidigt. Värkarna startade kl 9 och barnet är fött kl. 13.45.

Får man fråga varför du blev igångsatt med tredje barnet? :)
Svar på tråden Vattenavgång