• NELJ

Faktura för offentliga handlingar

Jowai skrev 2017-09-26 08:54:54 följande:

Det finns en historia bakom det här som gör att det mycket väl kan vara så att man tar ut oskäligt mycket pengar. Framförallt att man inte förvarnar att det kan vara dyrt att få ut detta. 

På arbetsplatsen har man velat lägga ner vår avdelning och flytta oss till en annan arbetsgivare. Då de även med flera uppmaningar inte gav personalen information försökte vi hämta den på detta sätt, med att ta ut mail konversationer mellan cheferna. Det finns flera andra tvister i den här vevan så "rättshaverist" eller försöka ge tillbaka är troligt scenario.

Behär du anonymt ut offentliga handlingar från din egen arbetsplats? Det här låter ju helskumt. Är facket inkopplat? Varför är du kvar när det är så infekterat?
  • NELJ
    Jowai skrev 2017-09-26 09:16:28 följande:

Jag vet inte varför det är skumt? Det är helt ok att begära ut offentliga handlingar då det är inom statens regi. 

Jag är kvar i ca 2 månader till sen har jag inte kvar min anställning.

Jag menade inte att ditt beteende var skumt. Utan att situationen som sådan är skum iom att du kände att det var befogat. Att ha sådant misstroende mot sin arbetsgivare tyder på ett väldigt klent ledarskap från deras sida.

Och att de sen skickar dig en faktura när de vet vem du är gör det ännu mer absurt. Är det en stor statlig arbetsgivare skulle jag nästan överväga att prata med nån tidning.

Hoppas du hittar en bättre arbetsplats efter denna!
Svar på tråden Faktura för offentliga handlingar