Inlägg från: Anonym (Pffh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pffh)

Varför föder kvinnor allt färre barn?

Nej, meningen med livet är inte att skaffa barn. Det kanske är din mening men inte min.

Och att kvinnor i västvärlden skaffar färre barn är bara en naturlig konsekvens av att vi faktiskt tillåts vara egna individer som får leva för oss själva här. I fattigare länder är ofta kvinnans enda roll som mor och fru. Ofta finns där också en starkare religiös press på att skaffa barn. Eller så måste man skaffa barn för att överleva(ha barn som hjälper till i hemmet/med att arbeta/ta hand om en när man blir gammal).

Vi är också mer måna om att ge ett barn en bra start i livet vilket ytterligare minskar barnafödandet.

Det är bara positivt att vi skaffar förre barn och förhoppningsvis tar resten av världen efter oss.

• Anonym (Pffh)
    Kommisarie Rex skrev 2017-09-21 10:43:31 följande:

Allas mening med livet är att skaffa barn, annars dör arten ut. Att vi tillåts vara egna individer bidrar till att birth rate går under break even. Du märker ingenting idag, men om 100 år kommer det definitivt märkas. Tänker du så långt?

Läste du ens OP?

Nej. Tror man sånt betyder det att man tror på en skapare som har skapat oss med ett syfte. Och sånt trams får man ju tro på men det blir inte fakta för det. Det finns ingen mening med livet förutom den man skapar själv.

Ja och jag tänker på hur fantastiskt det vore att antalet människor går ner eftersom vi förpestar planeten.
  • Anonym (Pffh)
    Kommisarie Rex skrev 2017-09-21 10:51:49 följande:

Du behöver inte tro på något. Om barn inte föds dör arten ut. Så enkelt är det. Kanske det moderna samhället har fått dig att tro att livet går ut på att köpa bostad, dricka champagne och åka till Thailand, men det moderna samhället utgör en pytteliten del av människans historia. Livet har alltid handlat om överlevnad, oavsett vilken art du kollar på.

Individualismen och egoismen håller på att förstöra människan.

Att något händer betyder inte att det är meningen. Det bara sker. Livet handlar om det man väljer att det ska handla om.

Bryr mig inte ett dugg om artens överlevnad. Om något så får den gärna dö ut.
Svar på tråden Varför föder kvinnor allt färre barn?