Inlägg från: Kandelaber |Visa alla inlägg
  • Kandelaber

Ni som har stått i kö till IVF i Umeå

Hej hittade denna gamla tråd. Hur har det gått för dig, hur lång var kötiden i Umeå from att de mottog remissen?

• Kandelaber
    Norrskensbarn skrev 2019-05-01 00:02:00 följande:

Undrar samma sak! Jag och min sambo ska skicka in ansökan om att få göra ivf/inseminering m donerade spermier till hösten. Hade vart intressant om de finns någon som gått igenom de redan och kunde svara på lite frågor kring de hela.

Det gick fortare än jag trodde, vi fick första besöket kanske 3v efter de fick remissen. Har just plussat på första försöket och inväntar ultraljudet! Läskigt värre men de var superbra på Livio. Allt gick jättesmidigt trots avstånden för oss.
  • Kandelaber
    Norrskensbarn skrev 2019-08-19 17:51:18 följande:

Längesedan ja va inne här, gu va kul att du plussat! ?? Hur mår du?

Vi ha skickat in vår ansökan till barnlöshetsmottagningen om utredning där å ha redan fått tid för att ta blodprover och sådant, kul att de äntligen är i rullning!

Bra! 1v till rutinultraljud och är i v.19 nu, det har rullat på stabilt!

Ok ni gör själva utredningen på Livio också? Vet att endel gör den i Skellefteå.
  • Kandelaber
    Norrskensbarn skrev 2019-08-22 10:46:43 följande:

Men så spännande för dig! Har du börjat känna av lill hjärtat ännu?

Ne utredningen gör vi i Skellefteå vi med. Men mkt av den kan göras i Umeå på livio ändå.

Jobbar på med att tappa lite vikt eftersom bm som ringde mig tyckte att mitt bmi va lite högt (dock under max gränsen för att få hjälp) så bra att de tar lite tid med utredningen så ja hinner reducera vikten å bygga lite mer muskler inför förhoppningsvis kommande graviditet.

Ok. Lycka till med det som komma skall!

Känner inget än men har haft en misstanke 2ggr :)
Svar på tråden Ni som har stått i kö till IVF i Umeå