Inlägg från: Kusin Krakel |Visa alla inlägg
  • Kusin Krakel

Finaste namnet? Rösta! :)

Cornelia röstade jag på.

Lina och Johanna känner jag för många i min egen ålder som heter för att det ska kännas rätt på ett barn riktigt än.

Vilma är jag inte så förtjust i och det borde väl vara extremt vanligt bland de som är runt 20?

Celine är fint.

• Kusin Krakel
    Anonym (ll) skrev 2017-09-19 21:03:30 följande:

Johanna? Ovanligt? Dummaste jag hört.

Av de namn som ts tar upp ligget Celine på på plats 46, Cornelia plats 79, Vilma (Wilma) på plats 10. Lina och Johanna är ej på topp 100 så visst stämmer det att de namnen är ovanliga bland de minsta barnen i jämförekse med de andra namnen.
  • Kusin Krakel
    Kusin Krakel skrev 2017-09-20 04:25:01 följande:

Av de namn som ts tar upp ligget Celine på på plats 46, Cornelia plats 79, Vilma (Wilma) på plats 10. Lina och Johanna är ej på topp 100 så visst stämmer det att de namnen är ovanliga bland de minsta barnen i jämförekse med de andra namnen.

Eftersom jag har svårt att sova kan jag nu lägga till att Johanna låg väldigt högt på namntoppen runt millenieskidtet för att försvinna från topp 100 2010. Så blsnd de som är 17 elleer yngre, vilket väl går att definiera som barngenerationen är det relativt ovanligt.

Lina var populärt under samma tid men höll sig kvar till 2013 om än långt ned på listan de senare åren. Cornelia har varit på topp 100 sedan 98 minst, vilket var så långr tillbaka jag fick upp topp 100 listor. Nästan aldrig bland de 50 vanligaste men halvvanligt under en längre period.

Celine kommin på topp 100 2014 och verkar därför vara det trendigaste namnet av de nämnda. Wilma har varit väldigt vanligt väldigt länge. Topp 10 under hela perioden förutom 2005, 2012 och 2014 då namnet hamnar strax nedanför topp 10.
  • Kusin Krakel
    Anonym (ll) skrev 2017-09-20 09:19:54 följande:

Fast det spelar ju ingen roll om det är ovanligt bland de minsta barnen. Johanna är ett vanligt namn ändå, kvittar ålder. Punkt slut.

Inte för Fluu vilket var den som du citerade. Du kan ju inte citera någon och hävda att den har fel och glömma hälften av vad som står.

Fluu skrev att det var ovanligt i barngrberationen och du svarade att det var det dummaste du har hört. Det var det jag regerade på inte om du anser namnet för vanligt generellt eller ej.
  • Kusin Krakel
    Anonym (ll) skrev 2017-09-20 09:19:54 följande:

Fast det spelar ju ingen roll om det är ovanligt bland de minsta barnen. Johanna är ett vanligt namn ändå, kvittar ålder. Punkt slut.

Inte för Fluu vilket var den som du citerade. Du kan ju inte citera någon och hävda att den har fel och glömma hälften av vad som står.

Fluu skrev att det var ovanligt i barngrberationen och du svarade att det var det dummaste du har hört. Det var det jag regerade på inte om du anser namnet för vanligt generellt eller ej.
Svar på tråden Finaste namnet? Rösta! :)