• saijda

Vi som vill plussa i oktober

kna1 skrev 2017-10-17 17:37:25 följande:

Har BIM idag, ingen mens och de som jag trodde va mensvärk igår har försvunnit helt, jag brukar dock inte få mensvärk innan mensen utan typ en halvtimme innan jag blöder bara. Ska bli spännande att se om mensen kmr nu, imorgon BIM +1. Har inte tagit Gravtest idag, vågar inte.. Tror bara de ska visa negativt :(

Åh vännen jag förstår känslan! Jag brukar också ha mensvärk så som du har. Men mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda.

Samma känsla här vågar inte heller :(
  • saijda
    kna1 skrev 2017-10-17 17:53:39 följande:

Åh men de låter ju ändå som gravid symtom! Hoppas! och du hade också BIM om någon dag väl?

Jag ska nog ta ett test imorgon bitti faktiskt.. Om de e negativt då så borde den ju visa rätt? Men nånstans tror man inte riktigt på det förens mensen tittar fram.. Hoppfull som man är..

Jag hoppas innerligt har sån längtan! Ah jag har BIM imorgon enligt appen. Åh vad spännande du får berätta sen, om du vill!

Ibland kan man ta test för tidigt också. Så egentligen så vet man inte fören mensen inte dyker upp. Nervöst nervöst!
  • saijda
    Anonym (SA) skrev 2017-10-17 18:03:44 följande:

Plussade igår ???? Borde vara i v 6 nu.

Vi hade egentligen inte pratat om att skaffa barn än, då vi bara varit tillsammans i 3-4 månader, men allt känns väldigt bra så jag hoppas det fortsätter så. Långdistans ca 40 mil men jag hoppas vi hittar en bra lösning på detta.

Håller tummarna för alla som kämpar där ute <3

Grattis! Känns det rätt så känns det rätt. :)

Jag har BIM imorgon är riktigt nervös får se om jag vågar ta test imorgon eller om jag ska vänta lite till :o
  • saijda
    kna1 skrev 2017-10-17 18:35:26 följande:

Ne precis.. Bara att invänta mensen då.

Hur gamla är du och din partner om man får fråga? :)

Jag är 26 och min man är 27, vill så gärna egentligen hinna med 2 st innan jag är 30 men de kanske blir supertight med tid när man inte ens vet hur lång tid de kmr ta :/

Jag är 23 och min man är 22 (dvs ett år yngre än mig) hehe :)

Man vet ju aldrig hur lång tid det tar. Jag håller tummarna för dig!
  • saijda

[quote=78110012][quote-nick]tiiitti skrev 2017-10-17 21:53:51 följande:[/quote-nick]Tänkte göra något dumt och testa imorn på BIM-6

Har så mycket symtom, så är jag inte gravid så har jag världens konstigaste kropp.

Vad har ni för symtom ?[/quote

Mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda. Spänner i brösten också.

BIM idag men ingen mens i sikte ännu. Hoppas innerligt att det är ett litet frö i magen :o

• saijda
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-10-17 18:37:18 följande:

Jag har läst av testen inom avläsningstiden :)

Okej då kan det vara för tidigt så hcg-nivån inte har blivit tillräckligt ännu. Ibland kan man också behöva ta ett blodprov för att se :)
  • saijda
    kna1 skrev 2017-10-18 06:57:33 följande:

Tog ett test imorse BIM + 1 idag.. La till bilden. Det är ju toknegativt? :/

Får invänta mensen och köra på nästa månad helt enkelt

Jag läste om en som först fick negativt på BIM+1 (eller BIM) sedan fick en typ nidationsblödning och två dagar senare tack vare påtryckningar så tog hon ett nytt test som visade att hon var gravid. Så jag håller tummarna för dig!! :)

Enligt min app är det 62% chans att jag får mens idag men ingen i sikte ännu. Men rökmarkeringarna har flyttat sig :?
  • saijda

Håller tummarna för er alla! Vårt pluss kommer också. Vi får stötta varandra i processen :)

• saijda
    kna1 skrev 2017-10-18 07:37:17 följande:

Ja hoppet är väl det sista som överger en (y) (vene om de där funkade men de ska vara en tummen upp).

När ska du testa? :D

Exakt! Kände igen tecknen så förstod :) ska se om jag vågar köpa ett test idag om jag hinner innan jobbet. Annars får jag köpa imorgon efter jobbet :0 är så sjukt nervös!

Är så rädd också att det är negativt men min man och ni peppar mig massor så ??
  • saijda
    tiiitti skrev 2017-10-18 09:01:34 följande:

Samma symtom som mig då.

molande känslan som mensvärk är starkast. Och jag som aldrig har mensvärk i vanlig fall. Nu har jag haft det i tre dagar och är en vecka innan BIM. Känns som det borde va något..

Testade imorse men visade såklart negativt på BIM-6

Jag har haft så till och från i över en vecka med molvärk, egentligen från den ägglossningstiden. Kommer ihåg från innan jag började med hormonella preventivmedel att jag inte hade ont innan utan precis när mensen började.

Jag håller tummarna hårt för oss båda! Vet inte om jag ska beställa test på nätet eller gå till apoteket? :o
  • saijda
    kna1 skrev 2017-10-17 20:32:55 följande:

Härligt! :D Ja men då uppdaterar vi varann tkr jag! Kul att följas med alla test x)

Ja verkligen det får vi göra. Är så nervös så jag nästan spricker! Och så ska man jobba kväll dessutom :0
  • saijda
    tiiitti skrev 2017-10-18 09:27:58 följande:

Ja hoppas verkligen. Om du har BIM idag borde du väl kunna testa nu? Spännande!

Beställer du på nätet tar det ju 2-3 dagar innan testen kommer.

Själv får jag försöka vänta nu...

Ah men har inget test hemma för vågade inte köpa ifall kroppen lurade mig :( ska se om jag hinner göra det innan jag börjar mitt kvällspass. Annars får jag beställa på nätet och vänta. Någon sida du rekommenderar? :)

Väntan är seriöst jobbigast (förutom mensen då) :(

Vi får peppa varandra och hålla tummarna hårt!
  • saijda
    tiiitti skrev 2017-10-18 17:46:33 följande:

Nyfiken på om du köpte test?

Ja jag håller också tummarna hårt för oss :)

Ingen mens ännu. Jag hann beställa test innan jag började jobba idag (jobbar kväll inom vården). Är så sjukt nervös!

Åh hoppas det är vår tur nu. Håller tummarna :)
  • saijda
    kna1 skrev 2017-10-18 20:53:06 följande:

Berätta när du testat! Så spännande! Jag verkar ju inte fä nå plus här borta så hejar på er andra istället!

Har dock inte fått min mens idag heller, imorgon är cykeldag 36 och isf BIM + 3.. Så om mensen inte kmr imorn heller så kmr jag börja undra.. Har värk i äggstockarna dock..

Självklart ska jag göra det hoppas testerna kommer innan helgen bara, tur att man jobbar helg hur ska man annars klara sig om inte testerna kommer ^^

Ingen mens kom inatt och inget imorse heller. Så BIM+1 idag. Hoppas och håller tummarna för att vi är gravida! :)
  • saijda
    Isathe skrev 2017-10-19 13:18:42 följande:

Då har jag nyss tagit ett gravtest som är negativt, få helt enkelt vänta ut mensen som börjar närma sig 1v sen....

Åh vännen då! Håller hårt i tummarna för att det är något! <3
  • saijda
    Isathe skrev 2017-10-19 13:35:53 följande:

Nää de tror jag inte eftersom gravtestet är helt blankt, kan inte ens med fantasi få dit ett sträck till.....

Vi får hålla tummarna att du får din mens eller ett till sträck på gravtestet! Hur mår du då? :)
  • saijda

Väldigt märkligt min ?mens? eller vad det var slutade helt plötsligt och det har varit ljusrosa typ.

Vet ju inte om jag har haft så innan, kanske är ägget som fäste eller hur mycket brukar man blöda då? :0

• saijda
    kna1 skrev 2017-10-19 16:34:13 följande:

Man kan väl blöda när ägget fäster, det kallas nidblödning tror jag? Ägget brukar väl fästa en eller två veckor efter ÄL? Eller? Har dålig koll på de. Men vi hoppas att det inte var mens! Har du gjort något test? :)

Åh tack det hoppas jag och min man med! Jag har hört om det men hur mycket brukar man typ blöda då vet du det kanske? :o

Får googla lite om just nidationsblödning.

Inga test i brevlådan idag :( Jag får gå till apoteket imorgon på förmiddagen ifall testerna inte har kommit än och om inte det har blivit så kallad ?mensblödning? tills dess. :o
  • saijda
    tiiitti skrev 2017-10-19 17:25:59 följande:

Förra gången jag va gravid kom de en liten blödning som va ljusrosa när man torkade sig på pappret. Varade nån dag

Okej får hålla tummarna då att det är nidationsblödning :0
  • saijda

Obs! Ber om ursäkt i förväg om det är äckligt!

Gud så märkligt - har inte haft en blödning sedan imorse men varje gång jag har gått på toa så har det kommit röttrosa i toaletten och på pappret. Nu när jag var på toa så var det i stort sett inget röttrosa alls, varken i toaletten eller på pappret.

Kan mensen vara så kort som knappt 1,5 dag ? Och är det mens i såna fall? ;0

Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober