• vill2017

Vi som vill plussa i oktober

Jooosen skrev 2017-09-23 09:00:28 följande:

Hoppar in här fast ja egentligen kanske behöver en paus härifrån. Skönt o ventilera sig men stress när folk plussar till höger o vänster. Mens i torsdags. Så nästa blir försök 7 med första barnet. Stressen om något kanske är fel. Inbillar mig det stenhårt.. hoppet sjunker för varje

Månad. Äl 6/10 bim 19/10. Lycka till allihopa!

Hej,
    Vi har försökt med första sedan mars 2017. Hur känner du dig?
    I helgen fick jag reda på att en av mina närmaste kollegor (samma ålder som jag) är gravid och jag bröt ihop totalt när jag kom hem :(
    Har BIM den 21/10 och hade ÄL 7/10.
  • vill2017
    Isathe skrev 2017-10-16 10:46:20 följande:
    Hej
    Jag har också försökt länge, slutade med p-piller i början på februari och har försökt sedan dess. Jag har sedan tidigare en pco diagnos men har sen jag slutade med p-piller haft regelbunden mens med cyklar mellan 26-31 dagar.

MEN.... Nu är jag inne på cd 34 och inte en tillstymmelse till mensen som var beräknad till fredag-lördag. Tog ett negativt gravtest i går morse. Så bara hoppas att mensen dyker upp snart så vi kan fortsätta försöka.

Håller tummarna att du plussar denna månad.

Men då kanske det dyker upp ett plus istället för dig ju! :) Annars möts vi kanske i nästa tråd också :)

Jag sitter och försöker känna efter tecken men kan inte komma på att något är ovanligt. Men det är som alla säger, att försöka i åtta månader är inte så lång tid egentligen.. Det känns som en hel evighet.

Försöker ni med första barnet?

• vill2017
    Isathe skrev 2017-10-16 12:54:06 följande:
    Visst kan plusset komma, men känns lite hopplöst. Har egentligen inga direkta symtom på varken mens eller gravidietet så jag tror nästan att jag inte hade någon ägglossning och hoppas att mensen dyker upp nu snart så vi kan sikta på nästa ägglossning.
    Ja vi försöker med första. Å nej egentligen är ju 8 månader ingen tid alls, men som sagt när man är mitt uppe i det så känns det som en evighet.... De är ju helt normalt att försöka minst 1 år, men de är lite småjobbigt när vännerna blir gravida på löpande band.

Försöker ni också med första?
    Ja första här också. Vi båda fyller 30 nästa år så vi är ju fortfarande i en ung ålder. Konstigt nog så verkar det som att alla omkring oss blir gravida på första eller andra försöket.
    Det jag försöker göra när allt känns deppigt är att sluta tänka på det och istället försöka unna mig lyx som jag inte kommer att kunna göra med en bebis på samma sätt. Jag har idag haft lite molande värk idag men det är ytterst lite. Känns precis som förra månaden så jag tror inte heller att det blir något plus i oktober tyvärr :(
  • vill2017
    Anonym (CA) skrev 2017-10-16 20:25:50 följande:
    Samma här! Också försök 7 med första. Börjar kännas hopplöst:(
    Nu ska vi inte ge upp hoppet! :)
    Jag tänkte gå och ta lite blodprover för att kolla att allt ser normalt ut där i alla fall.

Med tanke på att det är så många som måste vänta 7-9 månader så är vi nog inte unika. Vi har nog bara inte träffat rätt. Inte så lätt i och för sig när varje samlag blir mer och mer mekaniskt..
  • vill2017
    Isathe skrev 2017-10-16 17:31:02 följande:
    Vi är 31 båda två så de är väl egentligen inte heller någon ålder. Alla i min omgivning blir också gravida direkt, de är lite tufft.

Jag har ju inte haft några symtom alls förutom i lördags, men de är väl bara avvakta och se. Har tänkt ge det denna vecka annars ringa gyn.
    Jag tänkte gå och kolla lite blodprover för att se att alla värden ser bra ut. Ibland kan man ju ha problem med sköldkörteln utan att veta om det. Känns bra att i alla fall försöka göra något åt problemet:)

Sen behöver jag nog egentligen allmänt stressa ner lite vad gäller barnproduktionen, men jag kan inte hitta något bra sätt. Funderade på akupunktur eller nåt liknanande, haha! Har du några tips?
  • vill2017
    Isathe skrev 2017-10-17 15:15:21 följande:
    Jag har kollat min sköldkörtel och den var bra. Nu är de bara min pco och övervikt som kan ställa till de hela.
    Hur länge hade ni försökt? Vi har försökt sedan februari. Å visst börjar de bli frustrerande när kompis efter kompis plussar...

Näää, har tyvärr inga bra förslag på vad man kan hitta på för att stressa ner och tänka på annat. Men akupunktur sägs ju kunna hjälpa när man vill skaffa barn, så man kanske ska prova det helt enkelt..
    Jag började med LCHF för 7 veckor sedan och har gått ner 4 kg hittills :) En jätteskön diet med god mat dessutom så det kan jag verkligen tipsa om. Det tar också lite fokus från utebliven graviditet faktiskt :) Magen blev också väldigt mycket bättre!

Vi har försökt sedan mars och började redan i maj med ägglossningstest när jag faktiskt upptäckte hur lång menscykel jag har. Den är i snitt på 35 dagar.

Jag tycker det är rätt skönt att bara ha i bakhuvudet att det finns hjälp att få efter ett år.
Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober