• kna1

Vi som vill plussa i oktober

Hej! Smiter in här jag också, jag slutade med P piller i somras och detta är vårt första riktiga försök med första barnet. Använde ÄL test och fick en fin stegring och vi myste varannan dag fram till ÄL (enligt test) även kvällen då äl testet gav ordentligt utslag så nu hoppas vi!

Är 2 dagar ifrån förväntad mens nu, har (såklart...) tagit test redan som blev negativt så nu väntar jag till BIM för att testa igen men de e svårt att hålla sig! Kul att följa alla här!

• kna1

[quote=78101302][quote-nick]tjugofemton skrev 2017-10-15 08:19:26 följande:[/quote-nick][/quote]

Kan det inte betyda att du är gravid? ÄL tester ger ju utslag på hcg också, det kanske bara är så att ÄL testet är känsligare? Vill inte ge falska förhoppningar men har läst några som sett på ÄL test att de varit gravida.

• kna1

Håller tummarna för dig Saijda! Jag är 26 och min man 27, det är första för oss också. Hoppas vi plussar i okt då! :)

• kna1

Jag skulle vänta några dagar och ta ett till Gravtest om jag va du för att vara säker, ÄL tester kan också visa starka streck om mens är påväg dock, spännande och se om mensen kmr elr inte

• kna1

Jag har BIM imorgon.. Tänkte försöka vänta med test och bara se om mensen kommer. Har typ inga symtom alls heller förutom uppblåst mage.

• kna1
    saijda skrev 2017-10-16 10:01:42 följande:

@kna1 åh jag förstår! Det är inte lätt att hålla sig från att inte ta ett test. Jag ska försöka hålla mig med. Men man vill ju så gärna! :o

Jag har varit gravid en gång tidigare (blev trots cerazette) men valde att göra en abort tyvärr och det enda symtomet jag hade då var uppblåst mage. Så man vet ju aldrig :)

Jasså! Ja vi får se, har haft början på mensvärk idag så det känns som om mensen är påväg så det är bara att vänta och se, Gravtest har inte visat något hittills iaf.

Skönt att veta att man kan bli gravid iaf! Jag anar att jag haft ett tidigt missfall för några månader sedan, de kunde nog inte varit något annat.. men känner ändå en rädsla över att inte kunna bli gravid!
  • kna1
    saijda skrev 2017-10-16 22:24:05 följande:

Ah så man vet ju aldrig! Har just nu samma symtom som dig med mensvärk liknande smärta, men också illamående sedan någon vecka (-om inte mer) tillbaka plus svullna och ömma bröst. Får se om det är PMS eller det man önskar sig. Men känns helt sjukt svårt att hålla sig från att inte göra ett test. :o

Jo men det var inte med min man, därför vet man ju inte kombinationen med varandra (däremot har han en abort från tidigare också) men man vet ju ändå inte. Jag har en bekant som berättade om en kvinna hon kände som inte kunde inte bli gravid med sin dåvarande man , de försökte i många år. När hon sedan träffade en ny så gick det direkt. Kroppen är märklig!

Så är nervös över det! Jag har samma rädsla som dig. Tänk om man inte kan bli gravid :(

Oj långt svar hoppas du orkar läsa detta :)

Har hört exakt samma, en av mina närmsta vänner försökte bli gravid med sin kille länge men de blev aldrig så. 3 månader in med nya killen blev dem gravida, nu har dem tre barn!

Du måste berätta hur de går sen! Om du plussar! Man hoppas ju att alla symtom är ett litet frö och inte mens ????
  • kna1

Har BIM idag, ingen mens och de som jag trodde va mensvärk igår har försvunnit helt, jag brukar dock inte få mensvärk innan mensen utan typ en halvtimme innan jag blöder bara. Ska bli spännande att se om mensen kmr nu, imorgon BIM +1. Har inte tagit Gravtest idag, vågar inte.. Tror bara de ska visa negativt :(

• kna1
    saijda skrev 2017-10-17 17:24:32 följande:

Ah det är galet vad kroppen är mystisk ändå! Man vet ju aldrig hur den fungerar känns det som ibland :o

Jag hoppas så innerligt att det är ett litet frö och inte mensen. Jag har väntat i 2 år på att min man skulle bli ?redo? för barn. Men jag funderar på att vänta till iaf den 20/10 då det är exakt en månad sedan jag hade mens, eller vad man ska säga.

Usch detta är nervöst och invigt pga sån grov barnlängtan :(

Självklart berättar jag om det är ett plus såå pirrigt detta!

När har du BIM? Känner du några fler symtom? ( vet att jag har frågat men hittar inte svaret) :(

Glömde citera dig -->

Har BIM idag, ingen mens och de som jag trodde va mensvärk igår har försvunnit helt, jag brukar dock inte få mensvärk innan mensen utan typ en halvtimme innan jag blöder bara. Ska bli spännande att se om mensen kmr nu, imorgon är det då BIM +1. Har inte tagit Gravtest idag, vågar inte.. Tror bara de ska visa negativt :( Jag har ju en längre cykel på typ 33-35 dagar så de e fortfarande normalt om mensen kmr inom två dagar typ :/
  • kna1
    saijda skrev 2017-10-17 17:49:35 följande:

Åh vännen jag förstår känslan! Jag brukar också ha mensvärk så som du har. Men mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda.

Samma känsla här vågar inte heller :(

Åh men de låter ju ändå som gravid symtom! Hoppas! och du hade också BIM om någon dag väl?

Jag ska nog ta ett test imorgon bitti faktiskt.. Om de e negativt då så borde den ju visa rätt? Men nånstans tror man inte riktigt på det förens mensen tittar fram.. Hoppfull som man är..
Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober