• Flisan41

Pergotime (syskon)

Jag trodde att Pergotime och Letrozol fungerade på samma sätt? Själv har jag testat Letrozol 3 ggr och sista gången m dubbeldos men det har inte fungerat. Går nu på dhea och melatonin för att höja äggkvaliteten (är 42..) Ska också ta rosenrot nästa cykel.

• Flisan41

Testar på egen hand. Går ju att köpa över disk i alla andra länder förutom Sverige. Är dock inte säker på att Sverige ligger i framkant när det gäller forskning ang fertilitet.. Båda delarna går ju att få utskrivet av läkare men pga min ålder så fick jag tjata mig till Letrozol då jag ju är "för gammal" för alla former av utredningar. Så jag har köpt det på www.biovea.com

• Flisan41

Jag ägglossar på egen hand... Letrozol har jag fått utskrivet som en extra boost. Tror jag har dålig kvalitet på äggen pga ålder samt tunn slemhinna men det är vad jag tror för jag har himla sparsam mens....

• Flisan41

Som sagt googla lite på dhea, melatonin, q10, rosenrot etc som sägs förbättra äggkvaliteten! Är man över 40 så får man prova det som finns! Man har ju inget att förlora. Det är ju extremt svårt att bli gravid på naturlig väg om man ska tro statistiken.

• Flisan41

Nej det är det nog inte det är ju inte förbjudet i Sverige det är ju bara det att man slutat använda det här. Men används det fortfarande i andra länder så borde man kunna köpa det därifrån.

Svar på tråden Pergotime (syskon)