• Orkide

Pergotime (syskon)

Jag har två barn som jag har fått med hjälp av pergotime men nu när pergotime inte finns längre så vet jag inte hur jag ska bli gravid igen. Testat letrozol i snart ett år, försökt i över 2,5 år med syskon nu.. så frustrerad!!

Finns det någon annan som har samma problem?

(Å jag är medveten om att det finns människor som har det mycket värre än mig som kanske inte ens har ett barn mm. )

• Svar på tråden Pergotime (syskon)
  • Orkide

De säger att det ska fungera på samma sätt men de innehåller olika ämnen å efter många frågor till min gyn så fungerar de lite olika.

Har du fått dhea och melatonin på recept eller testar du olika naturpreparat?

• Orkide
    Muse skrev 2017-09-17 20:33:55 följande:

Testat hormonstimulering med Gonal f eller liknande?

Nej min gyn vill inte gå vidare längre Vad hjälper det för?
  • Orkide
    Flisan41 skrev 2017-09-17 20:22:03 följande:

Testar på egen hand. Går ju att köpa över disk i alla andra länder förutom Sverige. Är dock inte säker på att Sverige ligger i framkant när det gäller forskning ang fertilitet.. Båda delarna går ju att få utskrivet av läkare men pga min ålder så fick jag tjata mig till Letrozol då jag ju är "för gammal" för alla former av utredningar. Så jag har köpt det på www.biovea.com

Okej. Ja det är konstigt hur ålderfixerade vi är i Sverige. I Usa är det ju vanligt att få första barnet vid 40.
    Jag får ingen mer hjälp från min gyn för att jag är såå ung (32 år). Jag tycker att det är så dåligt att pergotime försvann.
  • Orkide
    Tesora skrev 2017-09-17 22:05:06 följande:

Hej,

Jag har barn sedan tidigare och har försökt med både pergotime och Letrezol. Efter att ha försökt som du i över 2 år så ska jag börja en IVF-behandling i slutet på månaden.

Hur mycket kostar det? Jag trodde aldrig att jag skulle fundera på ivf men sakta men säkert börjar tanken dyka upp. Men sambon är inte med på tåget.
  • Orkide
    Tesora skrev 2017-09-18 06:49:28 följande:
    Det är dyrt.

1 försök i Uppsala där jag går kostar 32.000 och 3 försök går på 64.000.

Jag ska själv köra 1 försök .
    Ja det var väldigt dyrt :-/ Jobbigt att det ska kosta så mycket
  • Orkide

Jag ägglossar också på egen hand. Så det är äggkvaliteten som inte duger. Å vill bara ha hjälp eller få tillbaka pergotime eller något annat

• Orkide
    Flisan41 skrev 2017-09-19 21:14:26 följande:

Som sagt googla lite på dhea, melatonin, q10, rosenrot etc som sägs förbättra äggkvaliteten! Är man över 40 så får man prova det som finns! Man har ju inget att förlora. Det är ju extremt svårt att bli gravid på naturlig väg om man ska tro statistiken.

Jag har redan provat många hälsokostläkemedel men jag kanske inte ska ge upp dem. Jag är bara 31 så jag har några år kvar innan jag ger upp.
Svar på tråden Pergotime (syskon)