Inlägg från: Anonym (Sorg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorg)

Min bebis kommer dö

Min bebis kommer dö. Jag är utom mig och vet inte hur jag ska överleva.

Han föddes för tidigt helt frisk men insjuknade i hjärninflammation 11 dagar efter födseln. Han är idag 8 veckor.

Vi har honom hemma nu och inväntar det oundvikliga efter en dödsdom från läkarna.

Snälla hjälp mig någon ???? Hur ska jag kunna se på när min älskade lilla kille drar efter andan?

Jag vill krypa ur min egna kropp, känns som jag dör med honom.

Hur ska jag leva vidare efter det här

• Svar på tråden Min bebis kommer dö
  • Anonym (Sorg)

Vill så gärna hoppas och tro att varje liten sak gör mig så otroligt lycklig men sen säger förnuftet nåt annat.

Det som gör mest ont är att läkarnas prover och röntgensvar inte stämmer överens med hans mående. Idag mår han bättre än någonsin, är vaken långa långa stunder och har inte hört honom låta såhär sen han föddes.

De säger att han har så stora skador på hjärnan att de aldrig kommer bli bra. De säger att han knappt har någon aktivitet i frontalloben och ingen lillhjärna kvar.

Men ändå ligger han här hos mig, ser sig omkring, har magknip, gnäller, rör sig och hans blick är heeelt annan än på hela sjukdomstiden.

Kastas hela tiden mellan hopp och förtvivlan, så fort vi tycker att han mår bra så kommer de med nytt dåligt besked.

Har sett att de försökt få hjärnor att läka igen i USA med HBO behandling, men ingen läkare i Sverige är ju villig att testa trots att det visat på viss effekt

Just nu hatar jag lagomlandet.... han är ju chanslös

• Anonym (Sorg)

Hej allihop! Och tusan tack för tankar och stöd. Har ens varit för svårt att gå in o läsa.

Min Elton är nu 4 1/2 månad, och är inte längre palliativ!

Successivt har han blivit bättre. Jag förväntar mig inga underverk och jag vet med mig om att han kommer få leva med svåra och många funktionshinder men han har iallafall bestämt sig för att det var inte hans tid ännu. För 5 dagar sedan drog jag ur sonden och han får idag all mat och medcin ur flaska <3

Hans historia finns att läsa här för den som vill läsa om vad som hänt

---> www.lillaprematur.vimedbarn.se

• Anonym (Sorg)
    Anonym (Ollid) skrev 2017-12-11 11:06:29 följande:

Men kära någon, vad underbart!

Länken fungerar dock inte...

Oj, kopierade direkt från bloggen nu se om denna fungerar

lillaprematur.vimedbarn.se
  • Anonym (Sorg)
    Mirelle skrev 2017-12-11 11:26:11 följande:

Men åh, jag börjar gråta!

Så underbart. Lilla Elton.

Jag såg tråden förut och var tvungen att se hur det gått. Lite konstigt kanske, men jag är ett sånt där blötdjur och känner att jag vill ge honom en nalle i julklapp. Om du vill och orkar kan du skicka mig ett meddelande, så kan jag kanske kan fixa det.

Kram

Åh vad gullig du är! <3
  • Anonym (Sorg)

Sen måste jag bara förtydliga ett tack till alla här inne, troende, realister och ateister.livet är svårt och alla har olika sätt att hantera sådana hör orättvisor. Och allt som på något sätt hjälper än ur sängen på morgonen är bra och varje människas ensak.

Blev dock besviken att min tråd om min sorg och panik över att förlora mitt barn blev en diskussion bestående av religionsfrågor och sakfrågor.

jag respekterar iallafall alla som tagit sig tid att skriva till mig.

Jag har lärt mig en del om ödmjukhet under den här resan och själv fått lära mig att blir mer sådan. Både mot livet och medmänniskor.

• Anonym (Sorg)
    Snuttis2 skrev 2017-12-11 11:53:17 följande:

oavsett vad som händer så kan du inte påverka det! Mitt råd kan låta lite sjukt, men det skulle vara att försök av hela ditt hjärta att njuta av den stund ni har hur lång eller kort den än må bli. Ge er bebis all tid, kärlek, trygghet, närhet o uppmärksamhet som ni bara kan. Så att er tid tillsammans blir så kärleksfull som den kan bli och med så lite oro o ångest den kan bli för ert lilla hjärta. Sorg o saknad kommer ni få hantera senare men i den tror jag också det är viktigt att känna att ni gjorde allt ni kunde!

Tack, det låter inte sjukt alls! Tvärtom sunt. Men Elton är nu inte längre palliativ men han kommer inte leva lika länge som om han vore frisk. Tack för att du tog dig tid att skriva <3
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Beklagar) skrev 2017-12-11 12:49:15 följande:

Får beklaga allt. Har inte läst allting, annat än att jag fattade det som att han är bättre nu? Förstår mycket väl din oro, eftersom jag själv är en mamma som blir orolig. Hoppas ni ändå får en fin jul! Kram!

Han är bättre ! Men han kommer möta många hinder och problem i framtiden. Men han är här och det är viktigast ?? Tack <3 och detsamma!
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Tro inte idioti...) skrev 2017-12-11 12:42:16 följande:

Underbart att höra att han har bättrat sig! Hur långa våra liv kommer bli kan man aldrig vet, men det är skönt att ni iallafall får längre tid tillsammans! 

Hoppas att ni får spendera en underbar jul!!

Hjärtligt tack <3 och god jul
  • Anonym (Sorg)
    Snuttis2 skrev 2017-12-11 14:10:39 följande:

Läste hela tråden nu !!!!

Fantastiskt att höra att han mår bättre,

God jul till er

God jul <3
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (M) skrev 2017-12-11 16:17:50 följande:

Blev så ledsen när jag läste ts .. och såg nu att han är bättre <3 Kram och hoppas att allt går bra <3

Vet inte om jag kan skriva något som hjälper , har inte haft ett barn som varit fött för tidigt men min yngsta dotter (andra barnet) var väldigt nära., antingen skulle det blivit ett väldigt sent missfall eller så skulle hon fötts extremt mycket för tidigt , och jag var helt förtvivlad . Som tur var lyckades de rädda det med ett cerklage (som det iförsej blev massa problem med) och till slut föddes hon frisk och fullgången med akutsnitt.

Men nästan hela graviditeten var en mardröm och det var hemskt att inte alls veta om mitt barn skulle klara sig.. så känner igen mig lite även om det inte är samma situation riktigt .

Massa kramar och lycka till <3

Vad skönt att allt slutade väl !

Tack<3
  • Anonym (Sorg)
    mamadada skrev 2017-12-11 21:14:36 följande:

Va underbart att höra att han mår bättre! All lycka till er och hoppas ni får spendera en undebar minnesvärd jul med varann <3 Gud är med er, och kommer att fortsätta att vara det,bön har stor kraft :) Åh så glad jag blev att höra av detta :)

Tack och god jul!

lillaprematur.vimedbarn.se
Svar på tråden Min bebis kommer dö