• Anonym (fewfwe)

Hur ändrar jag vårdnaden?

felicityporter skrev 2017-09-15 15:40:21 följande:

Jag intygade faderskapet förra fredagen och då frågade de om jag ville skriva under gemensam vårdnad - vilket jag gjorde.
    Igår och imorse har jag och sambon bråkat eftersom jag kom på honom med att ha ljugit flera gånger, men han vägrar säga förlåt och skrev istället väldigt elaka SMS.
    Jag skrev att det var droppen och att det är slut.Fick inget svar på ett tag och lite senare skrev han att han skulle jobba över (vilket är bullshit) och sedan att han blivit fast anställd och att han var så glad och att jag inte kunde förstöra hans glädje.

Alla andra skabbiga brudar har han fjäskat som fan för och skrivit så fina saker när de gjort slut - och det var ändå riktigt slitna pundartjejer. Men mig kan han inte det.
    Han bara ignorerar mig eller blir arg när jag är ledsen över något han gjort.

Jag vill inte ha det så här och vill nu ha ensam vårdnad. Hur ändrar jag det? Han är olämplig som ensam förälder och har ett långt register hos polisen. Det borde väl öka mina chanser?

Som grädde på moset damp det ner ett brev från polisen eftersom jag ville att han skulle anmäla sitt senaste ex eftersom hon har hepatit c men inte berättade det för honom förrän efter de haft sex. Det stod att undersökningen läggs ner eftersom han inte ville medverka. Trots att han lovat mig.

Så nu när han ljugit är han plötsligt olämplig som fader? Du tar ut dina egna känslor på barnet!

Men det är mammor i en nötskal här på FL, som i verkligheten för den delen också. När mannen är en "idiot" enligt er, då ska ni ta barnet ifrån fadern. Så jävla lågt!

Blanda inte päron med äpplen!
  • Anonym (fewfwe)
    felicityporter skrev 2017-09-17 01:27:04 följande:

Nu vet ni inte hela historien. Han har varit sprutnarkoman i 17 år, han ovade att sluta med sprutorna och ritalinet plus all benzo när vi försökte bli med barn, men det höll han inte och smusslade med det. Jag gav honom ett ultimatum och sa att jag flyttar hem till min stad och om han ville fick han komma med så att han kom ifrån sina pundarvänner. Han gick med på det och jag plussade strax efter. Han har tagit några återfall sedan dess, och han köpte länge Imovane svart och tog en till två kartor om dagen. Till slut lessnade jag på det och sa att jag inte kan behålla barnet om han vägrade gå ner. Jag har sedan en tid tillbaka tagit hand om hans immo och delat ut till honom eftersom han erkände att han inte klarar av att trappa ner själv. Han går på en subutexmottagning och där får han inte vara positiv på imovane, om han är positiv nästa gång blir det en socanmälan.

Han hämtar subben var tredje vecka men kan inte sköta det och tar mycket mer än han ska och det har bara blivit värre trots att han säger att han vill trappa ner. I förrgår tog alla hans sub slut och då tar han av mina istället eftersom han tycker att jag kan gå abstinent och bara klara mig på en tredjedels dos om dagen, vilket läkaren absolut inte tycker.

Idag råkade jag lämna min väska vid sängen oövervakad och då såg jag att han tagit 7 imovane! Jag försökte väcka honom länge men han sov som en stock, när jag till sist fick liv i honom och konfronterade honom blånekade han, tände en cigarett och somnade med ciggen i handen direkt.

Jag vill inte ha ensam vårdnad för att jävlas, jag vill ha det eftersom han inte klarar av att sköta sin behandling och inte kan sluta med sitt sidomissbruk om jag inte håller stenhårt i tabletterna.

Men jag läser 3 rader, sedan räcker det. Det var inga problem för 1 vecka sedan, MEN nu helt plötsligt så är det inte det.

För att han gått bakom ryggen på dig eller vad det nu är han har gjort så ska du ändra dig? Du tänker inte på barnet utan du tänker på dig själv!
Svar på tråden Hur ändrar jag vårdnaden?