• EmberEyes

Hur ändrar jag vårdnaden?

Som andra redan skrivit så får du stämma honom om vårdnaden i tingsrätter, och oavsett hur vårdnadsfrågan ser ut så kommer barnet ha rätt till umgänge med sin far.

Jag tycker att det är mycket tragiskt att en människa väljer en partner som far/mor till sitt barn och sedan bråka lite med denna partner och vända på en femöring och tycka att hen är en usel och olämplig far/mor. Varför VÄLJER en person en olämplig förälder från första början? (Jag pratar nu om par som gemensamt väljer att skaffa barn ihop, inte situationer med oplanerad/oönskad graviditet och/eller relationer med våld och hot om våld)

• EmberEyes
    felicityporter skrev 2017-09-20 13:19:17 följande:
    Jag är ingen pundare. Jag har ett diskbråck som jag sökte behandling för. Läkaren skrev ut oxycontin till mig i flera år och ökade min dos hela tiden, han ville att jag skulle ta 160 mg till morgonen, 80 mg på eftermiddagen och 160 mg till kvällen, plus 20 mg oxynorm 2-3 ggr dagligen.
    Jag insåg till slut att det inte var hållbart i längden när han gjort mig så beroende och hela tiden ökade dosen eftersom toleransen ökade och tog mitt ansvar och sökte hjälp.
    Jag har aldrig köpt droger svart och har heller aldrig rört mig i sådana kretsar.
    Bara för att ditt missbruk är receptbelagda läkemedel betyder inte att du inte är en pundare. Opioid som opioid, inköpt på apoteket eller på gatan.

(Sedan fattar jag inte hur man kan hitta en sprutnarkoman att avla på och dessutom vara insatt i på vilket sätt han hanterat sina relationer med sina "pundar-ex", utan att ha haft kontakt med knarkare... I mitt skyddade svensson-liv har jag aldrig kommit i kontakt med sprutnarkomaner, om vi nu inte räknar någon försäljare av hemlösas tidning...)
Svar på tråden Hur ändrar jag vårdnaden?