Inlägg från: Vattumankillen |Visa alla inlägg
  • Vattumankillen

Ni som ogillar F!, vad krävs för att ni ska kunna tänka er att rösta på partiet?

Ni som ogillar F!, vad krävs för att ni ska kunna tänka er att rösta på partiet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-13 17:14
    finns fördelar och nackdelar med partiet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-13 18:05
    Det är det enda partiet som har feminism som profilfråga och enligt experter så låg F! bakom att jämställdhetsfrågorna togs mer på allvar i riksdagsvalet 2014 tack vare F! framgångar

• Svar på tråden Ni som ogillar F!, vad krävs för att ni ska kunna tänka er att rösta på partiet?
  • Vattumankillen
    Ja men varför skrev 2017-09-13 17:09:15 följande:

Varför skulle jag rösta på ett så korkat parti

frågan var, vad som behövs förändras med F! för att ni ska kunna tänka er att rösta på partiet?
  • Vattumankillen
    CarinaL26 skrev 2017-09-13 17:12:49 följande:

Att de tänker om helt från grunden.

på vilket sätt menar du?
  • Vattumankillen
    Ja men varför skrev 2017-09-13 17:35:31 följande:
    Efter att massmedia tagit upp fallet så betalade hon sin städhjälp.
    Ja det är imponerande ärlighet
    det är viktigt att vara källkritisk i alla fall enligt expressen så tyckte inte städaren att hon blev lurad
  • Vattumankillen
    Vattumankillen skrev 2017-09-13 17:47:52 följande:
    det är viktigt att vara källkritisk i alla fall enligt expressen så tyckte inte städaren att hon blev lurad
    Jag tycker inte det är ett katastrof parti. Partiet har blivit mycket bättre än i valet 2014 dessutom.
    De engagerar sig mer i hedersfrågan plus lägger fram om några veckor ungefär en fullständig budget hur alla deras förslag ska finanseras.
    Det finns dåliga saker med partiet, men man röstar bara på ett åsiktpaktet.
    Själv ska jag nog rösta på Direktdemokraterna eller Djurens parti i valet 2018 tror jag.
  • Vattumankillen
    Ja men varför skrev 2017-09-13 17:59:15 följande:
    Eller så hade hon inte lust att kritisera en tidigare kund offentligt.
    ja vem vet.
  • Vattumankillen
    Ja men varför skrev 2017-09-13 18:17:39 följande:

Men du TS, tycker du också att det är feministiskt
    att ge uppehållstillstånd till våldtäktsmän ?

... och tror du också att folk i Ryssland inte är vita ?

F! har inte sagt något om folk i Ryssland inte är vita

Det finns fördelar och nackdelar med att man skickar tillbaka personer som begått brott i Sverige och har utländsk medborgarskap.
    Alla människor har rätt alla leva och det är inte bra att om de skickas tillbaka till ett ställe där deras liv riskeras.
    Det kan också vara oskyldiga personer som blivit dömda för brott
    Men man borde i de flesta fallen skicka tillbaka personer som begått grova brott till deras hemländer anser jag.
    F! anser att alla människor har lika värde ovaset var de födds och oavsett medborgarskap.

• Vattumankillen
    Anonym (Klart hon har) skrev 2017-09-13 21:09:38 följande:
    Oki. Men hon så ju att de inte räknas som vita i Sverige.
  • Vattumankillen
    Vattumankillen skrev 2017-09-13 21:27:31 följande:

Oki. Men hon så ju att de inte räknas som vita i Sverige.

Hon sa menar jag.
  • Vattumankillen
    Klaart skrev 2017-09-13 21:51:44 följande:

Vad som är en mer skrämmande är att se Kawesas FB-vänner. Bland dem hittar du Omar Mustafa som har väldigt tydliga kopplingar till extrema antisemiter, Abdirisak Waberi som i en tv-intervju försvarar kvinnomisshandel, Yasri Khan som värgrar skaka hand med halva jordens befolkning och som inte verkar ha några problem med att ateistblogare avrättas, åtminstone om de är skyldiga. Det finns några demokratihatare till, men ni kan själva leta fram det. Det må vara en privatsak vilka vänner man har, men en politiker som kallar sig "antirasistisk feminist" kan inte vara trovärdig med en sådan vänlista. 

Hon har nästan 5000 vänner på Facebook. Hon har säkert inte koll riktigt på alla personer.
  • Vattumankillen
    Anonym (...) skrev 2017-09-13 22:42:19 följande:

Jag skulle vilja lägga till att de nog behöver göra upp med sin rasism också.

Fi är faktiskt det mest rasfixerade partiet som finns i svensk politik. Inget annat parti är så noga med att dela upp människor utifrån deras hudfärg som Fi.

Att de sedan värderar raserna annorlunda än låt säga vit makt-rörelsen gör förändrar ju faktiskt inte att det är ett extremt rasistiskt parti.

F! Är inte ett rasistisk parti. De pratar mycket om rasism mot olika grupper.
  • Vattumankillen
    Vattumankillen skrev 2017-09-13 22:45:26 följande:

F! Är inte ett rasistisk parti. De pratar mycket om rasism mot olika grupper.

Kim Possible skrev 2017-09-13 22:34:51 följande:

Jag har röstat F! och det var ju så hör i efterhand en stor jävla miss. Ingen idé att gråta över spilld mjölk (som några av partiets företrädare fö ser som rasism och "kolonialt förtryck", suck...), men det känns rasande trist att ett parti som hade kunnat bli något riktigt bra helt har urartat till att bli politikens driftkucku. Dessvärre inte helt oförståeligt.

För att de skulle kunna bli aktuella igen för mig krävs mycket;

Sätt ekonomer, alltså riktiga och inte några husmorsekonomer, till att utforma och förklara det ekonomiska resonemanget. "Vi vill att alla som vill ska få jättemycket pengar utan att göra något alls, för alla är lika mycket värda" är inte ett ekonomiskt resonemang. Det är hur barn resonerar.

Peta demokratifientliga personer. Samt de som har en uppenbar agenda att via religionsfrihet ändra vårt statsskick till teokrati. Gäller även de rent anarkistiska i partiet. Märkligt nog samverkar de där som man skulle kunna se som motpoler oroväckande bra.

Peta de som vägrar erkänna hedersförtryck och hedersvåld, samt de som öppet stöder barngiftemål (Soraya Post bla), samt de som påstår att det kan vara rasistiskt, islamofobiskt och afrofobiskt *eyeroll* att fördöma kvinnlig könsstympning (Kawesa bla).

Börja med arbete på bred front med _ stora_ problem, arbeta för ett mer jämställt föräldraskap och arbetsliv, för lagändringar som medför strängare straff för våldtäkt mm, arbeta ner effektivt när det gäller utsatta kvinnor och barn oavsett bakgrund och ursprung. Har någon efter det lust att ägna energi åt hur många statyer som är av manligt kän har de inte gjort tillräckligt åt det förstnämnda.

Sluta kultur- och religionsrelativisera! Nej, alla kulturer är inte lika bra, alla religioner är inte heller lika bra. En kultur eller religion som stympar små barn, är för barngifte/bortgifte, som ser kvinnor och barn som ägodelar, som är emot hbtq etc, är per definition sämre än en kultur/religion som _ inte_ gör det!

Finns mer, men jag fick huvudvärk och lite politisk sorg, så det får räcka för nu.

Oki håller med F! hade en chans att bli ett bättre parti. Men partiet har blivit klart bättre tycker jag. Men inte tillräckligt. Jag ska rösta på Direktdemokraterna eller kanske djurens parti. Det Står ingenstans på hela Internet förutom texten ovann om att Viktoria skulle vara för könsstympning. Var någonstans har du hört det?

Till höst kommer F! Göra en fullständig budget
  • Vattumankillen
    Kim Possible skrev 2017-09-13 22:58:48 följande:

Nej, du har rätt i att det inte är ett rasistiskt parti. Tyvärr är de inte speciellt feministiska i dagsläget heller.

På vilket sätt?
  • Vattumankillen
    Anonym (...) skrev 2017-09-13 23:04:14 följande:

Fi är ett öppet rasistiskt parti. Det är det mest rasistiska parti vi har i Sverige.

Sedan kanske ni sympatiserar med Fi:s rasism på samma sätt som SD:s anhängare sympatiserar med det partiets rasism och därför inte ser rasismen, men det är absolut ingen tvekan om att det är ett rasistiskt parti.

Att ett parti pratar mycket om rasism mot olika grupper är inte rasistiskt.
  • Vattumankillen
    Kim Possible skrev 2017-09-13 23:17:18 följande:

Jag skrev inte att hon explicit var för kvinnlig könsstympning, bara att hon, liksom tyvärr flera andra både i och utanför partiet, sagt att kritik mot detta kan ses som rasism, islamofob och afrofobi.

Oki.
Svar på tråden Ni som ogillar F!, vad krävs för att ni ska kunna tänka er att rösta på partiet?