• faren

Varför är det nästan bar män som våldtar? Är de överlag, kåtare än kvinnor?

Det stör mig så jävla grymt att jag är man, för jag hör till dem, som lätt hade kunnat ordnat livstid, för dessa odrägliga svin! Till och med svin är mera respektabla än vad dessa psykotiska jävlar är! Må de alla brinna i helvete!
    Vet att många vidriga europeiska pedofiler åker till Thailand, Sydamerika, Indien; Filippinerna, just för att köpa barnsex. Och jag skäms fan så jag klöks!

Hur kan vi hjälpa dessa stackars barn?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/ejQ3g/svensk-gripen-for-flera-sexovergrepp-i-barcelona

För mig är et litet barn en naturlig källa till kramar och gos, uppfostran och vägledande. Hur i helvete kan man ha sexuella känslor till ett barn, om man inte är psykotisk?

(Psykotiskt för mig är de samma som har en en total snedvriden verklighetsuppfattning.)

• Svar på tråden Varför är det nästan bar män som våldtar? Är de överlag, kåtare än kvinnor?
  • Anonym (aa)

Det är så många frågor i din tråd att jag inte vet om jag förstår.
    Vill trots det skriva att den forskning som bedrivits om sexuella övergrepp har framfört att sexualbrott mot vuxna inte grundar sig i att man är kåt. Syftet med brottet är att angripa och skada en annan människa.

• Anonym (kvinna)
    Anonym (aa) skrev 2017-09-12 19:25:59 följande:

Det är så många frågor i din tråd att jag inte vet om jag förstår.
    Vill trots det skriva att den forskning som bedrivits om sexuella övergrepp har framfört att sexualbrott mot vuxna inte grundar sig i att man är kåt. Syftet med brottet är att angripa och skada en annan människa.

Det där tror jag inte det minsta på förutom möjligen i krigsföring men jag tror likförbaskat att kåtheten en okontrollerad sådan styr handlingarna och är just orsaken till övergreppen.
  • Anonym (Man)

Våldtäkt handlar om makt.

• Anonym (spekulerar)

Det är väl i regel osäkra män som har eller har haft problem att hävda sig och passa in som våldtar för att demonstrera sin makt och manlighet.
    Eller psykon, eller de som använder det som psykologisk krigföring, men det är alltid makt det handlar om.

Sen begås vissa våldtäkter av kåthet (eller nått ditåt), den typen av våldtäkter när en tjej inte kan somna i fred hemma hos sin kompis utan att vakna upp några timmar senare utan byxor och till förklaringen "men jag trodde du ville???"

• Anonym (Man2)
    faren skrev 2017-09-12 19:06:01 följande:

Det stör mig så jävla grymt att jag är man, för jag hör till dem, som lätt hade kunnat ordnat livstid, för dessa odrägliga svin! Till och med svin är mera respektabla än vad dessa psykotiska jävlar är! Må de alla brinna i helvete!

Vet att många vidriga europeiska pedofiler åker till Thailand, Sydamerika, Indien; Filippinerna, just för att köpa barnsex. Och jag skäms fan så jag klöks!

Hur kan vi hjälpa dessa stackars barn?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/ejQ3g/svensk-gripen-for-flera-sexovergrepp-i-barcelona

För mig är et litet barn en naturlig källa till kramar och gos, uppfostran och vägledande. Hur i helvete kan man ha sexuella känslor till ett barn, om man inte är psykotisk?

(Psykotiskt för mig är de samma som har en en total snedvriden verklighetsuppfattning.)

Män är fysiskt starkare, aggressivare och har starkare och mer opersonlig sexdrift än kvinnor. Det är enkel logik att män står för i princip alla våldtäkter.
  • Anonym (aa)
    Anonym (kvinna) skrev 2017-09-12 19:31:26 följande:
    Det där tror jag inte det minsta på förutom möjligen i krigsföring men jag tror likförbaskat att kåtheten en okontrollerad sådan styr handlingarna och är just orsaken till övergreppen.
    Forskningen stöder inte den gissningen.  Det var flera decennier sedan man släppte den tolkningen av sexualbrott. Det anses förlegat.

• Anonym (aa)

Män kan tex anse att kvinnor inte ska ha sin frihet att röra sig fritt i samhälle. Då attackerar man för att sprida rädsla.

• absalon

När jag utsätts för våldtäktsförsök, kan jag vanligtvis avvisa gärningskvinnan. Män är genomsnittligt större och därför starkare än kvinnor.
    Dessutom är det ju jag - inte hon - som måste svara för själva potensen i sammanhanget.
    Vilket jag varken har lust eller förmåga till, därest jag först utsätts för våld och tvång.
    Klart avtändande!Cool

• Anonym (anonym)
    Anonym (kvinna) skrev 2017-09-12 19:31:26 följande:
    Några få människor som har onormalt påslag av hormoner och skador i vissa delar av hjärnan har möjligtvis okontrollerad kåthet dessa går omkring med stånd på ICA eller på den skyddade verkstad där de jobbar dessa försöker vården hjälpa genom att söka få till normala nivåer.
    Var och en måste fatta att den som har okontrollerad kåthet har det när som helst och inte bara när den råkar hamna ensam med en kvinna
  • Anonym (sex)

När det kommer till överfalls våldtäkter så är det väl uteslutande män som gör det då det har det fysiska övertaget. Men våldtäkter i nära relationer så tror jag mörkertalet för män är otroligt stort. För om en man inte vill ha sex men kvinnan vill så har jag varit med om nästan utelsutande att de tvingar till sig det genom psykisk övertalning vilket faktiskt räknas som våldtäkt.

Svar på tråden Varför är det nästan bar män som våldtar? Är de överlag, kåtare än kvinnor?