Inlägg från: Scoops |Visa alla inlägg
  • Scoops

Hundvalp

En tik har sin första löp mellan 7-12 månaders ålder. Hon kan inte vara 8 månader OCH ha haft valpar. Antingen så har någon räknat fel, eller så ljuger någon.

Jag hade passat på den. Man blir gärna blödig och vill ta hand om, men risken är ju att det blir allt annat än kul. Har de inte koppeltränat henne så är hon förmodligen inte helt rumsren heller.

• Scoops
    sondika skrev 2017-09-11 05:54:25 följande:
    Tack f svar!!

Ja, de måste ha räknat fel på åldern. Det tänker jag också!

Hon är inte koppeltränad, men rumsren. Gått lös ute i deras stora trädgård. Funkar lite annorlunda här...

Vi skulle vilja ha henne både inne och ute i trädgården, lös. Men hon måste ju lära sig vart hon får gå... Och så vill vi kunna gå m henne i koppel (vilket ingen annan här gör), men det förstår vi att vi måste träna mkt på!

Det finns 8 veckors valpar (denna hunds) som vi kan få istället. Men jag tänker att det är ännu mer att köpa "grisen i säcken". Men denna tiken så vet vi ju att hon är lugn och snäll etc.

Eller?
    Satsa på en valp istället! Jag har själv gjort misstaget att ta "mamman" istället för en valp och sanningen är ju att det är ännu mer att köpa grisen i säcken.. en valp kan ni forma efter era vanor och er livsstil, en äldre hund är svårare eftersom de redan anpassat sig efter något annat.
Svar på tråden Hundvalp