Är det dåligt med livmoderkramper vid IVF?
Hej!
Jag gör nu min tredje IVF och ruvar nu en blastocyst efter en FET för 7 dagar sedan. Har inte blivit gravid de andra två gångerna. En ET och en FET i ryggsäcken. Har heller aldrig varit gravid innan dess heller. PCO.
De två första IVFerna satte jag in Lutinus och åt Progynon, men fick riktiga kramper i livmodern redan två dagar efter att jag börjat med Lutinusen. (Alltså inte bara kraftig mensvärk.) Läste att Lutinus kan ge livmoderkramper som biverkningar. Därför bad jag min läkare att få Crinone istället för Lutinus. Sagt och gjort fick jag nu Crinone utskrivet och började med det för 13 dagar sedan.
IDAG började jag få dessa kramper igen. Vill krypa ihop på golvet under 1 min. Sedan släpper det. Har skett två gånger idag. Kan dock sitta blixtstilla och andas och vänta tills det går över. Dvs inte vanlig molvärk. Och ingen kraftig mensvärk. Mer som sammandragningar/kramp!
Jag har verkligen trott att jag varit gravid, då molvärk började två dagar efter insättningen. Ingen värk ALLS innan dess. TROTS att jag tagit Crinonen i flera dagar innan.
Tidigare (mellan andra och tredje IVFen) pratade jag med en BM ang. dessa kramper. Hon sa då att det inte ska vara någon fara för det befruktade ägget. Det kan fästa ändå. Jag sa då att jag tänker att man kan likställa dessa kramper/sammandragningar i livmodern med ett husbygge under en jordbövning. Dvs svårt att få huset att "fästa" på marken då. Hon tipsade då om Crinone istället för Lutinus, men sa att kramperna inte ska spela någon roll. Samma sak sa läkaren när jag bad henne skriva ut Crinone, men skrev ut ändå.
Någon här som VET om dessa kramper är dåliga för att kunna lyckas med IVF? Eller finns det någon som lyckats bli gravid ändå?
Har testdag nu på torsdag om en knapp vecka, men har redan tappat hoppet... :'(
Snälla! Någon som kan ge mig lite hopp?