Inlägg från: Anonym (Mät) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mät)

Mina bröst hoppar ur

Börja med att mäta vad du har för omkrets runt kroppen precis under brösten, det är det som är siffran i storleken. Sen mäter du omkretsen runt brösten, det är det som avgör kupstorleken. Om du är en 75 C ska du då vara 73-77 cm under brösten och 91-93 vid brösten. Stämmer inte det så kolla i tabellen vilken storlek du bör ha. (Om bilden inte funkar googla bara på bh-storlek tabell).

• Anonym (Mät)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2017-09-09 18:01:59 följande:

Den där tabellen som man ska använda för att hitta sin BH-storlek stämmer inte ett jävla dugg om du är överviktig! Vet tyvärr av erfarenhet!

Och nu när jag är ca 70 kg smalare har jag inga bröst kvar, så jag kan fortfarande inte hitta "rätt" BH-storlek, som ALLTID varierar mellan ALLA butiker och även bland en butiks OLIKA märken!

Så jag får gå ungefär efter den modell jag passar bäst i och sedan ALLTID prova flera olika storlekar. Trist!

Stämmer alldeles utmärkt för mig som väger drygt 110 kg och har 90E, så det kan nog vara en bra vägledning för de flesta oavsett vikt.
  • Anonym (Mät)
    Lina100 skrev 2017-09-12 21:01:09 följande:

75D sitter mycket bättre?

Så 80C har varit för litet och därför har de hoppat ur?

Fick dock mindre klyfta nu

Nej, 80C har varit rätt kupa (kupan på 80C är samma som på 75D) men den har varit för stor runt om. Då har själva BHn kunnat röra sig vilket gjort att brösten inte fått det stöd de behövt och då kunnat hoppa ur.
Svar på tråden Mina bröst hoppar ur