Anonym (O) skrev 2017-09-11 14:33:40 följande:
Det är ett problem när banker behöver hjälp av staten när det krisar. Å andra sidan är det konstigt om danska och finska bankkunder ska bekosta en avgift till svenska staten för att den ska kunna ge insättningsgaranti för svenska kunder. Så jag tycker inte alls det är självklart att Nordea är "onda" för att de inte vill ha hk i ett land som tar en avgift av banken som inte andra länder tar. Någonstans ska pengarna tas och det lär vara från småspararna och smålånarna.
problemet är ju att Nordea inte hade några som helst problem när det själva fick hjälp av skattebetalrna(att de nu har bytt namn ändrar ju inte på det faktumet) men nu vill man inte alltså betala, de täbnker dessutom inte långsiktigt, det går bra nu för Nordea men tiderna kan förändras, de har ju redan en gång fått hjlp
men för mig har det avgörande varit skattefifflande, det fick mig att byta, så med tanke på deras sinne för olagligheter och fiffel så är det ingen nyhet att de nu drog till Finland, alla banker är mer eller mindre giriga men Nordea går över alla gränser och när dem sen kallar oss kunder för idioter då är gränsen nådd