Anonym (boendeföräldern) skrev 2017-09-14 09:44:57 följande:
Pappan vill barnen ska gå kvar i skola nära honom och åka bil 2,5 timme om dagen, istället för att rota sig där de bor med mig.
Jag har ingenstans emot att pappa har umgänge med sina barn, han kan gärna få ha dom tre helger i månaden och mer på skollov osv... men han vägrar. Detta är barnens största önskan. Ett skolsbyte för dom gör ingen skillnad för mig för jag jobbar på den ort där de går i skola idag, utan skolsbyte gynnar bara barnen.
Någon som har tips på hur jag ska göra? Jag tänker ju inte släppa barnen att bo hos pappans släkting för att barnen ska slippa pendla. Det är ju jag och pappan som är vårdnadshavare och jag anser barnen ska bo med oss. Varför inte göra det bästa för barnen? Så ledsen.... Idag sa ett av barnen hen snart kommer vilja bo hos släktingen för att slippa gå upp så tidigt och åka bil så mycket varje dag. Jag är förkrossad. :( Är vårdnadstvist vägen jag måste gå?
Ok, missade denna information om att du pendlar till samma ort. Lösningen borde väl snarare vara att ni flyttar till den ort där faktiskt både du, pappan och barnen har era respektive liv? Du måste ju också pendla lång tid varje dag och vara ifrån barnen onödigt länge?