• Loomi

BIM 18 september. Fler? Symptom?

Hej.

Hoppas på att bli gravid med andra barnet nu. Har precis haft ÄL i dagarna och har BIM (enligt appen) 18/9.

Tycker mig känna "aktivitet" i äggstockarna eller livmodern sedan igår morse. Tycker det hugger och gör lite ont av och till, känner mig ganska öm. Minns inte att det känns såhär annars efter ÄL. Och minns verkligen inte hur det kändes precis innan jag plussade med dottern -14 Tungan ute

Någon som har BIM ungefär samtidigt? Hur känns det för er just nu? Några "symptom"?

Följs gärna åt på vägen mot ett plus! PlusSolig

• Svar på tråden BIM 18 september. Fler? Symptom?
  • jennie08
    Aurora1988 skrev 2017-09-12 11:09:47 följande:

Tappa inte hoppet! Jag testade plus förra månaden (med tidiga test från graviditetskollen) och innan dess hade jag inga symptom alls! (slutade dock i missfall.. Men ändå!)

Du kanske har rätt. Jag ska nog tänka tvärtom för alla andra månader när jag haft symtom så har jag ju faktiskt inte varit gravid.

Tack för uppmuntran :)
  • Linae81
    jennie08 skrev 2017-09-12 11:03:01 följande:

Vad använder du för test för att testa så tidigt?

Clearblue med tidig detektion, man kan testa 6 dagar innan beräknad bim. Det står att det är 76% säkert från 6 dagar innan. Men jag är ju lite osäker var i min cykel jag är så det kan hända att det är för tidigt ändå.
  • jennie08
    Linae81 skrev 2017-09-12 11:24:11 följande:

Clearblue med tidig detektion, man kan testa 6 dagar innan beräknad bim. Det står att det är 76% säkert från 6 dagar innan. Men jag är ju lite osäker var i min cykel jag är så det kan hända att det är för tidigt ändå.

Ah ok då vet jag :)
  • Rut86
    Rut86 skrev 2017-09-12 09:14:38 följande:

När tänker ni testa? Jag planerar att testa på lördag äl +13 men vet inte om jag kan hålla mig... Jag har ont i sidan av brösten mot armhålorna. Brukar ha ont innan mens men inte på det sättet. Direkt efter äl var det som vanligt men för några dagar sedan flyttades smärtan till sidorna. Har även känt något stick i underlivet. Och jag som inte skulle analysera denna månaden... Hmm.

Det är iaf roligt att följas åt och hoppas på att det blir många plus för oss här!

Jag är hemma idag och kunde inte hålla mig så jag tog ett test nu mitt på dagen. Det är ett svagt streck! Min man kan också se det så jag inbillar mig inte. Men vill ju att det ska bli starkare, vet inte om jag ska våga vara glad.. Helt darrig nu.
  • LillaAw
    Rut86 skrev 2017-09-12 12:01:34 följande:

Jag är hemma idag och kunde inte hålla mig så jag tog ett test nu mitt på dagen. Det är ett svagt streck! Min man kan också se det så jag inbillar mig inte. Men vill ju att det ska bli starkare, vet inte om jag ska våga vara glad.. Helt darrig nu.

Ååh kul! Kan du inte lägga ut en bild på testet? :D vilket använde du?
  • Rut86
    LillaAw skrev 2017-09-12 12:30:38 följande:

Ååh kul! Kan du inte lägga ut en bild på testet? :D vilket använde du?

Tack, vet inte om det syns här men... Det är testlagrets.

• Rut86

Nej, syns inte här tyvärr. Men vågar inte vara helt glad än även om jag hoppas! Ni som har mer erfarenhet, är det idé att testa igen redan ikväll? Kan det bli starkare på bara en galv dag? Haha, blir knäpp..

• becca90
    Rut86 skrev 2017-09-12 12:37:33 följande:

Jag ser absolut!! Håller tummarna för att det blir starkare:D
  • LillaAw
    Rut86 skrev 2017-09-12 12:37:33 följande:
    Ser något svagt där :)! håller tummarna för dig. Jag har hört att vissa för tydligare på eftermiddagen/kvällen så det är nog olika. Bara man inte precis har kissat eller druckit en massa precis innan man testar.
Svar på tråden BIM 18 september. Fler? Symptom?