Inlägg från: sigge1235 |Visa alla inlägg
  • sigge1235

Flyga i v. 29? Skulle ni åka?

Vi har en konferens med flygresa enkelväg 4 h (så totalt 8 h flyg) och när denna sker så kommer jag att vara i v. 29. Det vore så roligt att följa med, men jag tvekar av två anledningar;

1) Hemförsäkring gäller inte efter v. 28. Men någon som vet vad detta kan innebära i praktiken?

2) Orolig för barnet. Dels har jag lätt att få åderbråck vilket enligt BM kan innebära förhöjd risk för blodpropp. Sen hade jag blödningar i början av denna grav, fram till ca v.10 och har fått flera missfall innan.

Vill dock inte "va hemma i onödan", så vad säger ni - hade ni åkt??

• Svar på tråden Flyga i v. 29? Skulle ni åka?
  • sigge1235

Tack för era svar! Tror ni att det kan vara andra försäkringsregler iom att jag reser med jobbet?

• sigge1235

Pratade med bolaget som vi har tjänstereseförsäkring genom och hon berättade att den gäller till v.28 och avrådde mig därför att åka (hon nämnde just ex. nödlandningskostnader på flera hundra tusen som en risk), så jag ställer in resan. Tack för era svar!

• sigge1235

Tar upp denna tråd igen. Gravid igen och ny resa planerad. Denna gång privat och när jag är i v.30. Någon som vet mer om detta nu

Svar på tråden Flyga i v. 29? Skulle ni åka?