Inlägg från: Lilla Götet |Visa alla inlägg
  • Lilla Götet

Känslan av att aldrig räcka till

Vi har två barn (4 och 1 år) och jobbar båda två. Jag får inte ihop mitt liv. Jag är jämt utmattad och ändå sover båda barnen oftast genom natten. Jag känner att man aldrig hinner med något och att orken eller energin inte räcker till något. Jag vill träna och träffa vänner också men pallar inte ens duscha. Jag har varit trött sen första graviditeten. Och det känns som allt man gör är att städa, tvätta, jobba, renovera, plocka och plocka och sen börjar allt igen. Höjdpunkten på dagen är när man får gå och lägga sig.

Kommer det vara såhär i flera år till? Är det fler som har det så här? Jag känner mig sämst.

• Svar på tråden Känslan av att aldrig räcka till
  • Lilla Götet

Ja skära ner på städ har det autmatiskt blivit. Annars vill jag gärna veckostäda och det tar 3 timmar men måste faktiskt göras iallafall en fuskvariant. Suck.

Gymmet har barnpassning och vi tar med barnen två gånger i veckan och tränar tillsammans. Men min man som är van att träna 4 timmar 6 dagar i veckan tycker det är jobbigt att inte få träna varje dag. Och han blir så jävla kinkig om han inte får det. Suck.

Skönt att höra att man inte är ensam. Ska börja med D-vitamin nu när de börjar bli mörkare.

Och vi jobbar inte heltid än men 35 timmar i veckan så barnen inte ska vara så länge på dagis men vi bor i en storstad så det är ändå nästan två timmar pendeltid för mig om dagen. Hoppas byta jobb nu så det blir närmre men de e tyvärr standard i storstäder.

Svar på tråden Känslan av att aldrig räcka till