• Frallanz

Vi som planerar andra barnet ????????

Hello!

Syskonverkstaden har startat, p-staven uttagen i torsdags så nu hoppas vi på att plussa inom kort så att våran 2 åring får sig ett syskon lagomt tills han är runt 3.

Hoppas att vi kan följas :)

• Svar på tråden Vi som planerar andra barnet ????????
  • Frallanz

Alla frågetecknen i rubriken ska vara en bebis-emoji men funkar nog inte med sånt här på familjeliv :D

• SoSS15

Hej! 

Jag ska ta ut min spiral nu på onsdag, och sen ska jag bara invänta mensen och se att kroppen kommer igång som den ska, sedan är det dags att försöka på nummer två!

Vi har en dotter som blir 3 nu i september, och hon var inte planerad, så det här blir första gången vi kommer köra för att medvetet bli med barn och jag är verkligen jättepirrig inför det! Kommer bli awesome! :) 

• Frallanz
    SoSS15 skrev 2017-09-04 12:14:56 följande:

Hej! 

Jag ska ta ut min spiral nu på onsdag, och sen ska jag bara invänta mensen och se att kroppen kommer igång som den ska, sedan är det dags att försöka på nummer två!

Vi har en dotter som blir 3 nu i september, och hon var inte planerad, så det här blir första gången vi kommer köra för att medvetet bli med barn och jag är verkligen jättepirrig inför det! Kommer bli awesome! :) 

Kul att vi är fler! :D spännande!

Jag tycker det börjar kännas konstigt i kroppen efter uttaget, blivit så förbaskat trött dessa 4 dagar. Och molvärken som varit med sen dagen efter uttaget är oerhört jobbig, tror ju hela tiden att mensen ska komma när jag går på toaletten men icke! Hoppas att den drar igång snart så man kan få ett hum om när ägglossningen kanske äger rum haha :p
  • SoSS15
    Frallanz skrev 2017-09-04 13:08:59 följande:
    Kul att vi är fler! :D spännande!

Jag tycker det börjar kännas konstigt i kroppen efter uttaget, blivit så förbaskat trött dessa 4 dagar. Och molvärken som varit med sen dagen efter uttaget är oerhört jobbig, tror ju hela tiden att mensen ska komma när jag går på toaletten men icke! Hoppas att den drar igång snart så man kan få ett hum om när ägglossningen kanske äger rum haha :p
    Ja, tröttheten kan jag nog säga att jag känner igen. Jag var väldigt nervös över att ta ut den, men det gjorde inte särskilt ont alls, som jag föreställt mig! Blödde en hel del samma dag, ljust, färskt blod, igår var det bara bruna flytningar men idag kom det lite blod igen. Hade bara molvärk samma dag. 
  • Flansen

Vi försöker också göra syskon till vår tvååring:D om det tar sig den här gången så är hon 2 år och 11 månader när bebis kommer. Vi har alltid velat ha runt 3 år. Vi är inne på tredje försöket nu och jag hoppas sååå mycket på ett plus . :) <3

• Frallanz
    SoSS15 skrev 2017-09-08 16:42:47 följande:
    Ja, tröttheten kan jag nog säga att jag känner igen. Jag var väldigt nervös över att ta ut den, men det gjorde inte särskilt ont alls, som jag föreställt mig! Blödde en hel del samma dag, ljust, färskt blod, igår var det bara bruna flytningar men idag kom det lite blod igen. Hade bara molvärk samma dag. 
    Fick min mens för 4 dagar sen nu, började avta idag och när jag hade mens förr så hade jag den bara i 4 dAgar så hoppas det blir samma hädanefter haha.

Så nu siktar jag efter ÄL :)

Tur! Min satt fast ordentligt så dem fick snitta upp armen lite, kändes en del då bedövningen var vek men inte så farligt som jag trodde, mest jobbigt att dem höll på så länge bara.
  • Frallanz
    Flansen skrev 2017-09-08 17:27:52 följande:

Vi försöker också göra syskon till vår tvååring:D om det tar sig den här gången så är hon 2 år och 11 månader när bebis kommer. Vi har alltid velat ha runt 3 år. Vi är inne på tredje försöket nu och jag hoppas sååå mycket på ett plus . :) <3

Kul! Och spännande :D håller tummarna på att ni plussar snart :) plussar vi nu på första så kommer h*n födas samma månad som vår kille fyller 3 :) vi har också sagt att det året han blir 3 är helt okej, känns lagomt att ha syskon vid den åldern.
  • SoSS15
    Frallanz skrev 2017-09-08 22:48:40 följande:
    Fick min mens för 4 dagar sen nu, började avta idag och när jag hade mens förr så hade jag den bara i 4 dAgar så hoppas det blir samma hädanefter haha.

Så nu siktar jag efter ÄL :)

Tur! Min satt fast ordentligt så dem fick snitta upp armen lite, kändes en del då bedövningen var vek men inte så farligt som jag trodde, mest jobbigt att dem höll på så länge bara.
    Jaha! Du hade P-stav? :) Jobbigt att den satt fast, och det hade jag aldrig ens vågat, haha! Jag gillar inte såna saker xD spiral var min gräns liksom, haha...

Härligt! Jag blöder fortfarande, funderar på om det är mens för det ser nästan ut som så, men känns samtidigt underligt i såna fall eftersom jag hade en blödning veckan innan jag tog ut den, men å andra sidan kan väl det ha varit en mellanblödning eftersom jag haft problem med det... Jag tänkte satsa på att få mens 2-3 gånger för att verkligen hitta min oregelbundna cykel igen, innan vi kör igång. Är så nervös! :D 
  • Elliott94

Slutade med p-piller på dotterns 1års dag 1juni. Ingen mens har ännu dykt upp och i get plus på Stickan. Men dottern kom mensen nästan direkt och de tog sig på första försöket. Känns jobbigt att min kropp inte riktigt är med trot att de bara gått 3månader. Men 3månader känns som en evighet i längtans tider.

Har börjar med ägglossningstest denna månaden för att se om något sker, känns men som kroppen luras med mig eller vad säger ni?

• Frallanz
    SoSS15 skrev 2017-09-10 11:34:22 följande:
    Jaha! Du hade P-stav? :) Jobbigt att den satt fast, och det hade jag aldrig ens vågat, haha! Jag gillar inte såna saker xD spiral var min gräns liksom, haha...

Härligt! Jag blöder fortfarande, funderar på om det är mens för det ser nästan ut som så, men känns samtidigt underligt i såna fall eftersom jag hade en blödning veckan innan jag tog ut den, men å andra sidan kan väl det ha varit en mellanblödning eftersom jag haft problem med det... Jag tänkte satsa på att få mens 2-3 gånger för att verkligen hitta min oregelbundna cykel igen, innan vi kör igång. Är så nervös! :D 
    Ja p-stav :) var det enda alternativet som kändes ok. Spiral vågade jag mig inte på, kändes mer okej att ha nåt i armen än där nere liksom haha.

Okej, men det kanske är din mens som kommit nu? Hur länge har du isf haft den nu?
    Mensen jag hade nyss måste varit mens iaf, den såg då ut som jag minns den från innan då jag blev gravid och kändes som mina gamla hemska menssmärtor haha :p

Har som sagt inte sett mens eller en blödnings ens under tiden med p staven så det var ett tag sen, men visst fasen var det mens jag hade allt :p
  • SoSS15
    Frallanz skrev 2017-09-10 23:19:19 följande:
    Ja p-stav :) var det enda alternativet som kändes ok. Spiral vågade jag mig inte på, kändes mer okej att ha nåt i armen än där nere liksom haha.

Okej, men det kanske är din mens som kommit nu? Hur länge har du isf haft den nu?
    Mensen jag hade nyss måste varit mens iaf, den såg då ut som jag minns den från innan då jag blev gravid och kändes som mina gamla hemska menssmärtor haha :p

Har som sagt inte sett mens eller en blödnings ens under tiden med p staven så det var ett tag sen, men visst fasen var det mens jag hade allt :p
    Jaa, jag funderar på om det är mens faktiskt, i så fall har jag haft det i 4 dagar med idag.. Så avvaktar! Jag har ju trott mig ha mens några gånger, men det har varit så lustigt och mellanblödningar hit och dit så ingen aning egentligen. Hahah, därför vill jag vänta en stund nu och ha 2-3 mensar innan vi börjar försöka! 
  • Frallanz
    SoSS15 skrev 2017-09-11 12:35:18 följande:
    Jaa, jag funderar på om det är mens faktiskt, i så fall har jag haft det i 4 dagar med idag.. Så avvaktar! Jag har ju trott mig ha mens några gånger, men det har varit så lustigt och mellanblödningar hit och dit så ingen aning egentligen. Hahah, därför vill jag vänta en stund nu och ha 2-3 mensar innan vi börjar försöka! 
    Ja man ska ju helt klart känna efter hur man själv vill göra, är väl bara smart att avvakta tills man känner igen sin kropp igen dvs :)

Delade känslor det här med att skaffa syskon... man känner sig redo samtidigt som man har tusen tankar. Mer nervös inför denna graviditet än innan :p konstigt det kan bli
  • Loomi

Hej på er! Här hemma har syskonverkstaden också börjat! Har en flicka som blir 3 i oktober.

Är på första försöket nu, ligger på ÄL +9 idag så bara väntar på att få börja testa snart har BIM på söndag eller måndag. Tänkte testa med en "testa-tidigt" på lördag!

Tog sig på första försöket med dottern men sådan tur behöver vi ju inte alls ha denna gång, hoppas dock!

• Frallanz
    Loomi skrev 2017-09-13 21:18:10 följande:

Hej på er! Här hemma har syskonverkstaden också börjat! Har en flicka som blir 3 i oktober.

Är på första försöket nu, ligger på ÄL +9 idag så bara väntar på att få börja testa snart har BIM på söndag eller måndag. Tänkte testa med en "testa-tidigt" på lördag!

Tog sig på första försöket med dottern men sådan tur behöver vi ju inte alls ha denna gång, hoppas dock!

Kul! :D här väntar jag på att äl ska närma sig, kruxet är att jag tog ut min pstav nyligen, haft mens men vet inte när äl blir av... ska man gå efter min förra cykel så sker det om 1-1,5 vecka :) så vi får väl se.. brukade få menssmärtor i samband med äl förr så hoppas det blir ungefärsamma nu.. kör inte med tester eller nåt, utan det blir när det blir :)

Vår son kom också till på första försöket, så man kan ju hoppas det blir lika easy denna gång :p haha.
  • Sheltielife

Jag hoppar gärna in här! Precis börjat syskonverkstaden! Har en dotter född 16 och hoppas på att få ca 2 år mellan de små! :D

• Sheltielife

Kom åt skicka knappen xD

Har bim den 6/10 och beräknad ägglossning blir 23e men ska ta ägglossningsstickor för att vara säker :)

Har tänkt ha mys med gubben dag 20, paus 21 sedan både dag 22 och 23! (Även 24 för o va säker)

Nu gör jag inget annat än räknar ner dagarna till ägglossningen xD ska ta första Stickan i morgon med (Y)

• Lottch3n

Hej! Jag följs gärna åt här :) Har en dotter på 15månader och nu är sambon och jag överens om att starta syskonförsöken :) Tog mitt sista minipiller i söndags. Men sedan jag hade p-stav en kort sväng så blev min cykel riktigt oregelbunden, så nu har jag inte koll på varken äl eller mens :/

Håller tummarna för er alla här :)

• JennyNG

j:)

Jag hänger gärna på här

våran son är nu 1 år . Vi har försökt sedan i februari då mensen kom tillbaka.

Tidigare tog det 4 år innan vi plussa.

Samma dag som vi skulle åka och starta våran IVF blev det plus.

men nu börjar de bli så där jäkla tråkigt igen när de aldrig blir nå.

Svar på tråden Vi som planerar andra barnet ????????