• Anonym (Hjälp mig!)

Hjälp mig snälla

Hej Alla där ute jag är en kvinna frånben sträng kultur och träffade en man som var väldigt bra och blev gravid med honom men han lämnade mig och gifte sig med någon annan jag har sedan dess levt skyddad från min familj.

Idag är min son 14 månader och jag har ensamvårdnad pappan till barnet vill ha gemensamvårdnad nu vilket jag inte accepterar han säger nu att han vill ta ifrån mig min son och när jag vägrade hotade han med att gå o berätta för min familj och om det inte skulle funka så sa han att han kommer bränna mig levande eller kasta nått vatten på mina ögon så jag blir blind o inte kan ta hand om barnet och han kommer döda mig snälla vad ska jag göra jag vågar inte anmäla och vågar inte stanna kvar jag vågar inte göra nått vad ska jag ta mig till snälla finns det nått fiffel el nått som kan få mig att vinna lite tid? Eller va som helst jag vill inte ge honom gemensamvårdnad hjälp mig snälla ! Förlåt för slarvigt inlägg är förvirrad

• Svar på tråden Hjälp mig snälla
  • Anonym (Hjälp mig!)

Men jag är rädd vågar inte ens sova vill inte anmäla tänk om det blir värre

Iva Lina skrev 2017-09-01 23:56:11 följande:

Du borde så klart ringa polisen både för din och din sons skull. Om det känns jobbigt kan du alltid ringa till Kvinnofridslinjen 020-50 50 50 dit kan du ringa anonymt.

Kanske att du kan hitta andra tips på:

polisen.se/Utsatt-for-brott/Olika-typer-av-brott/Brott-i-nara-relationer/

• Iva Lina
    Anonym (Hjälp mig!) skrev 2017-09-02 00:03:44 följande:

Men jag är rädd vågar inte ens sova vill inte anmäla tänk om det blir värre

Fast du kan ju inte leva som det är nu heller. 
    Jag ska verkligen inte påstå att jag vet hur sånt här går till. Men både polisen och socialen brukar va jag hört ta såna här hot på väldigt stort alvar, på en gång. Jag tror dom ser till att du får komma någon annanstans typ inatt.
  • Anonym (Hjälp mig!)

• Anonym (Nin)

Jag var oxå rädd. Anmäl honom. Spara alla bevis. Skriv INTE på nån vårdnad. Jag e under skydd nu har rymt från min . Vägrade skriva på vårdnad.

• Anonymamamma

Ta stöttning i "Nin" som gått igenom samma sak!

Polisen, kvinnorjouren, dokumentera allt! Spela in alla samtal och spara alla sms, skriv ner alla hot och allt han gör mot dig noggrant med tidpunkter mm och SKRIV INTE PÅ NÅGONTING annat än besöksförbud! Snälla, ta all hjälp du kan få! Anmäl allt direkt när det har hänt. För vad kan bli värre än detta, såhär kan du ju inte leva!

Svar på tråden Hjälp mig snälla