Inlägg från: Anonym (Mamma2017) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma2017)

Min dotter mår inte bra

Kort historia

Vi har alltid haft växelvis varannan vecka med dottern på 5 år men senaste månaderna har hennes pappa mått skit, nåt psykologiskt med ångest och grejer som gör att han har svårt att ibland orka ta hand om henne. Har ibland fått sms där han frågat om jag kan komma och hämta henne för han mår dåligt. Nu har han också börjat gå till psykolg som förhoppningsvis ska hjälpa.

Problemet är inte bara att han inte orka ta hand om henne utan att hon även mår dåligt, hon har kommithem och varit jätteledsen och gråtit vid läggdags och säger att "pappa mår inte bra" "pappa är ledsen". Men han säger att han inte visat något så det kan inte vara det.

Har pratat med vänner som påpekat att jag kanske borde be om varannan helg tills allt bollande är över och han kan ta hand om sin dotter och samtidigt må bra, men han vägrar detta, "det löser inget att ta ifrån henne sin pappa".

Vill bara att min lilla tjej ska må bra men vet inte vad jag ska göra

• Svar på tråden Min dotter mår inte bra
  • Anonym (Mamma2017)
    Anonym (jo) skrev 2017-08-29 10:09:48 följande:

Att ta henne från pappan löser absolut ingenting, din dotter får lära sig hur man går igenom en kris.

Kräv dock mer av pappan, ex medicinering så han klarar hålla ihop sig inför dottern.

Ska en 5-åring lära sig hur man hanterar en kris varje gång hon är hos honom?

Han fick receptbelagt ångestdämpande men slutade ta det
Svar på tråden Min dotter mår inte bra