• Anonym 46883

Vill inte bo hos pappa...

Jag känner mig helt besegrad, ledsen, arg, besviken och förstörd.

Trivs inte bra alls hos min pappa och har aldrig gjort det egentligen. Mår skit där, äter inget, sover inget, gråter hela tiden.

Känner mig verkligen helt tom och vill inte prata med någon. Vill helst rymma men vet inte var jag skulle kunna bo eller äta. Min mamma säger att hon inte kan låta mig bo hos henne pga har inte tid, vill ha egentid, pappa vill att jag ska vara hos honom och det är rent sagt bullshit. De sägar att jag inte blir slagen eller sånt så finns det ingen anledning för mig att inte behöva bo hos pappa. De säger att jag inte kan bestämma, som om mina åsikter, känslor och klagomål inte spelar någon jävla roll. Vet inte riktigt vad jag ska göra längre. Har också min kattunge hos min mamma som är en otrolig tröst men som jag saknar till döden nu (när jag är hos pappa). Orkar inte något mer, verkligen ingen förstår mig eller bryr sig..

Vill bara vara lycklig igen????

• Svar på tråden Vill inte bo hos pappa...
  • WickedWife

Hur gammal är du? Tror man har laglig rätt att välja efter 12-13år. Tycker även att du bör prata med skolsköterskan eller skolkuratorn. Kan vara bra att få hjälp av en vuxen som kan medla dina känslor till dina föräldrar om du så vill. Hoppas det löser sig! Kram

• legomum

Det finns ingen åldersgräns längre där barn under måste bo växelvis och barn över 12 får bestämma.
    Det är mer flytande. Så säger du att du vill bo hos din mamma så får du göra det. Be din mamma kontakta familjerätten i din kommun och be dem hjälpa er vidare.

Lycka till och du är stark som orkar fråga utåt, även om det "bara" är på familjeliv.

• legomum

Läste lite mer noggrant. Du kan själv ta kontakt med familjerätten och ställa frågan hur ska du göra för att bara bo hos den ene föräldern.

De vill säkert ha ett möte där ni träffas och högst troligt kommer dina föräldrar vara med då.
    Fråga om du kan få hjälp av dem att få fram din begäran.

• Anonym (M)

Hur mycket bor du hos din pappa? Varannan vecka? Varannan helg? Heltid?

• Anonym (G)
    legomum skrev 2017-08-27 19:40:29 följande:
    Läste lite mer noggrant. Du kan själv ta kontakt med familjerätten och ställa frågan hur ska du göra för att bara bo hos den ene föräldern.

De vill säkert ha ett möte där ni träffas och högst troligt kommer dina föräldrar vara med då.
    Håller med
  • Queennr1

Fast nu låter det ju som att mamma inte vill ha flickan på heltid eftersom hon vill ha egentid....

• Anonym 46883

Jag bor varannan vecka...

• Anonym 46883
    Queennr1 skrev 2017-08-27 20:19:52 följande:

Fast nu låter det ju som att mamma inte vill ha flickan på heltid eftersom hon vill ha egentid....

Iaf det hon sagt :/
  • Anonym 46883

Men problmemet är att min mamma inte vill/kan ha mig på heltid, då är väl allt meningslöst?

• WickedWife
    Anonym 46883 skrev 2017-08-27 20:26:34 följande:

Men problmemet är att min mamma inte vill/kan ha mig på heltid, då är väl allt meningslöst?

Det handlar det inte om vad din mamma vill utan vad DU vill! Stå på dig! Prata med någon vuxen som kan hjälpa dig.
Svar på tråden Vill inte bo hos pappa...